Škoda připravila očekávaný facelift pro svéj největší model - Superb. Design se přibližuje k modelu Octavia, ale mnoho změn se neodehrálo.
Facelifty se u Škody obvykle nenesou v dramatickém duchu a jinak tomu není ani u největšího modelu Superb. Tato novinka přináší vylepšený design, snížení spotřeby motorů a drobné změny v interiéru. Na větší změny si budeme muset ještě počkat na novou generaci, která by se podle zákulisních informací mohla představit již poměrně brzy, v horizontu dvou let.
Ale k aktuální modernizaci. Facelift přidal na velikosti světel, která mají nový tvar, ačkoliv charakteristické spodní vykousnutí jim zůstalo. Poprvé se zde mohou nacházet bi-xenony s LED světly pro denní svícení. Přední maska je taktéž inovovaná, výraznější, objevily se také některé hrany namísto křivek - zejména pod světly. Jak je u faceliftů zvykem, proměnil se design nárazníku a změnily se i mlhovky.
Zadní část se u kombíku měnila jen málo, změnilo se prakticky jen vykreslení světlometů. Mnohem větší změny se pak udály na zadních lampách sedanu, kterým se znatelně změnil i tvar. Poznávací značka se posunula do místa mezi lampami, čímž se vytvořil zadní prolis, který je pro Škodu nyní typický. Do prolisu se vešla dvojice tlačítek pro otevírání víka kufru na způsob sedanu či liftbacku.
Inovovalo se pod kapotou. Nové motory zde sice nenajdeme, avšak díky drobným úpravám a instalaci systému start-stop u dieselových motorů lze naměřit až pětinové snížení spotřeby paliva. Automobilka nicméně neřekla, u kterého motoru se takto dramatické snížení událo, povětšinou bude jistě nižší.
Do Superbu se dostaly některé nové kombinace barev a podobné drobnosti, které jsou obvyklou součástí faceliftu. Novinkou je pak možnost manipulovat s pravým předním sedadlem i zezadu. Účelem jistě není šikana spolujezdce, ale možnost odsunout sedadlo v případě, že je prázdné.
Vylepšený Superb bude na trh uveden v červnu tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?