Škoda připravila očekávaný facelift pro svéj největší model - Superb. Design se přibližuje k modelu Octavia, ale mnoho změn se neodehrálo.
Facelifty se u Škody obvykle nenesou v dramatickém duchu a jinak tomu není ani u největšího modelu Superb. Tato novinka přináší vylepšený design, snížení spotřeby motorů a drobné změny v interiéru. Na větší změny si budeme muset ještě počkat na novou generaci, která by se podle zákulisních informací mohla představit již poměrně brzy, v horizontu dvou let.
Ale k aktuální modernizaci. Facelift přidal na velikosti světel, která mají nový tvar, ačkoliv charakteristické spodní vykousnutí jim zůstalo. Poprvé se zde mohou nacházet bi-xenony s LED světly pro denní svícení. Přední maska je taktéž inovovaná, výraznější, objevily se také některé hrany namísto křivek - zejména pod světly. Jak je u faceliftů zvykem, proměnil se design nárazníku a změnily se i mlhovky.
Zadní část se u kombíku měnila jen málo, změnilo se prakticky jen vykreslení světlometů. Mnohem větší změny se pak udály na zadních lampách sedanu, kterým se znatelně změnil i tvar. Poznávací značka se posunula do místa mezi lampami, čímž se vytvořil zadní prolis, který je pro Škodu nyní typický. Do prolisu se vešla dvojice tlačítek pro otevírání víka kufru na způsob sedanu či liftbacku.
Inovovalo se pod kapotou. Nové motory zde sice nenajdeme, avšak díky drobným úpravám a instalaci systému start-stop u dieselových motorů lze naměřit až pětinové snížení spotřeby paliva. Automobilka nicméně neřekla, u kterého motoru se takto dramatické snížení událo, povětšinou bude jistě nižší.
Do Superbu se dostaly některé nové kombinace barev a podobné drobnosti, které jsou obvyklou součástí faceliftu. Novinkou je pak možnost manipulovat s pravým předním sedadlem i zezadu. Účelem jistě není šikana spolujezdce, ale možnost odsunout sedadlo v případě, že je prázdné.
Vylepšený Superb bude na trh uveden v červnu tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.