Jednou z novinek ženevského autosalonu bylo představení verze Variant automobilky Volkswagen. Ten má oproti Octavii cílit na stylovější klientelu
Ženevský autosalon je za námi a my si můžeme připomenout nejzajímavější koncepty a budoucí sériové provedení, které jsme zde mohli obdivovat. Jednou z bezesporu povedených je i Golf Variant.
Sedmá generace je oproti předchůdci praktičtější a úspornější, konečně hezké je i zpracování zádi vozu. Bez ohledu na záměr se jedná o přímého konkurenta mladoboleslavského Škodovky. Ta v minulosti tvořila prodejního lídra, vše se však může s příchodem novinky změnit.
Hlavní výhody českého vozu smazány. Škodovka disponovala největším zavazadlovým prostorem, který byl u letošního modelu ještě zvětšen o 5 litrů na konečných 610 litrů, po sklopení zadních sedaček získáváme 1 720 litrů úložného prostoru, což je oproti konkurenci významné 120 litrové pozitivum. Variant získal 605 litrů a 1 620 litrů.
Oba vozy jsou nově postaveny na modulární platformě MQB, přinášející snížení hmotnosti základního modelu Golfu o 105 kg. Díky technologii BlueMotion klesla u turbodieselového 1,6 motoru s šestistupňovou převodovkou spotřeba na velice příjemných 3,3 l/100 km.
Totožný je technický základ, nabídka motorizací, zahrnující výkonové spektrum od 85 do 150 koní. Volit můžeme mezi pěti či šestistupňovou převodovkou, automatickou převodovkou DSG, oba vozy mohou disponovat i pohonem 4×4/4Motion. Co myslíte? Svede se boj pod jednou střechou?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.