Hledáte užitkový rodinný vůz? Tak právě pro Vás je zde 4. generace francouzského Renaultu - prostornější, ergonomicky a designově povedená za opravdu rozumné peníze
Vůz přichází po velmi úspěšné a oblíbené třetí generaci, vyrábějící se od roku 2009 do roku 2012. Prodejní čísla hovoří jasně. Z celkové počtu 9095 prodaných vozidel 3. generace ukrajuje Clio v provedení Grandtour solidní a dominantní část - 3873 kusů (43%).
V jiných státech Evropy nejsou čísla tak jednoznačná, nicméně i zde spatřujeme velkou důvěru zákazníků. Dle slov marketingové ředitelky Renaultu ČR - Mariny Picardové, je 4. generace Grandtour zcela nový a jedinečný vůz. Žádný prodloužený hatchback.
Celková délka vozu je 4267 mm, délka převisu pak 825 mm. Snazší přístup do prostorného 443 litrového zavazadlového prostoru zabezpečuje snížená hrana zavazadelníku. Pokud by Vám nabídnutý prostor nestačil, sklopením zadní řady sedadel v poměru 1/3, 2/3 dodatečně navýšíte úložný prostor na 1380 litrů. Poslední možností je pořízení nejbohatší výbavy Dynamique či příplatkové Expression. Jediná Authentique tuto možnost nenabízí a sice sklopení sedadla spolujezdce. Co se nevleze na vlek, dáte jednoduše do 2,48 metrového vnitřního prostoru. Surfaři ušetří notných 10 minut při kompletaci střešní zahrádky.
Motorizovaná nabídka je dostatečně široká, zahrnuje i nové motory, označované „Energy“. Od ostatních se liší technologií Stop/Start, clonou, regulující množství vzduchu, které vstupuje do motorového prostoru, řízeným dobíjem ESM (Energy Smart Management). Vůni benzinu nabídne čtyřválec 1,2 16V s výkonem 54 kW (75 koní) nebo Energy 0,9 TCe s výkonem 66 kW (90 koní). Diesel je v provedení 1,5 dCi s výkonem 55 kW (75 koní) nebo výkonnější Energy 1,5 dCi 90 s 66 kW (90 koňmi).
Ceny začínají na velmi přijatelných 245 900 korunách za vůz se základní výbavou Authentique a motorem 1,2. V nabídce samozřejmě nalezneme i dražší kombinace výbava a motor. Paleta je široká, záleží jen na požadavcích zákazníka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.