Nissan připravil facelift pro svůj nejmenší vůz v evropské nabídce - Micru. Vůz zacílený na ženy se změnil nejprve v Asii.
Nissan Micra je již tradiční vůz soupeřící například s Fordem Fiesta či s Volkswagenem Polo už od osmdesátých let. V současné době je v prodeji čtvrtá generace tohoto populárního vozu, který si oblíbily zejména ženy. Současná generace je v prodeji od roku 2010, což vzhledem ke krátkému asijskému produkčnímu cyklu znamená, že obměna je na cestě.
Facelift se poprvé ukázal v Thajsku, kde se Micra prodává jako March. Kromě jména však jde o totožná auta.
Facelift zasáhl příď, která dostala boubelatější nárazník, ve kterém jsou rozměrné mlhovky. Taktéž záď je mírně inovovaná - opět se změnil nárazník a jinou grafiku mají i zadní lampy. Tím však výčet novinek končí.
Pod kapotou tak zůstávají dva motory o objemu 1,2, atmosférický a přeplňovaný s výkony 80 a 98 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.