Renault na ženevském autosalonu prezentuje novinku jménem Captur. Jde o malé SUV, které je odvozeno od malého hatchbacku Clio.
Renault Captur jsme poprvé viděli jako koncept na autosalonu v Ženevě roku 2011. Tehdy se ale jednalo o úplně jiný vůz, který připomínal odvážný Nissan Juke. Jak šel čas, došlo k zásadní normalizaci tvarů a máme tu sériového Captura.
Jde o "terénní" variantu modelu Clio, která dostala vlastní jméno. Mnoho překvapení tak nečekejme. Pod kapotou se pravděpodobně ukáží tytéž malé motory, tedy přeplňovaná 0,9 a atmosferická 1,2 s pohonem na benzín. Zájemce o diesel uspokojí 1,5litrový motory.
Celkem 412 centimetrů dlouhý Captur bude hrát na individualizaci, proto bude možné pořídit si vůz s dvoubarevnou karoserií. Interiér přebírá většinu prvků z Clia, avšak úplně totožný není.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?