Suzuki SX4 první generace bylo navrženo spolu s Fiatem, který své dvojče prodává jako Sedici. Do druhé generace se už Suzuki vrhnulo samo.
Suzuki SX4 druhé generace je opět hatchbackem, který nabízí mírně zvýšený podovzek s možností montáže pohonu všech kol. S délkou 430 cm se ale o plných 15 centimetrů delší a dostává se tak o segment výše. To je trochu škoda, neboť malých vozů s pohonem všech kol je na trhu málo.
Pod kapotou může být benzínový i dieselový motor, oba mají výkon 120 koní, objem 1,6 litru a mohou být spojeny s pohonem jedné či obou náprav. Zatímco dieselový motor bude dodáván jen s manuální převodovkou, zájemci o benzínovou variantu mohou uvažvat i nad modelem s převodovkou CVT.
Zvětšení má za výhodu nemalé nafouknutí kufru. Ten tak z původních 270 litrů vzrostl na 430 l. Díky zvětšení rozvoru by se měl zvětšit i prostor pro kolena.
Novinka by se měla na trh dostat na podzim, ceny budou zveřejněny až později.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?