Rolls-Royce odhodil plášť zakrývající kupé Wraith, které má být nejsportovnějším Rollsem současnosti. V impozantním plášti se nezapomnělo ani na techniku.
Menší řada Rollsu, která započala sedanem Ghost, se pomalu plní. Nyní tu máme kupé Wraith (neboli přízrak) odvozené práce od Ghostu. Rolls dodal karoserii splývavé tvary typické pro kupé. Rozměrově se řadí pod největší Phantom Coupé, které má na délku 561 cm. Wraith má "jen" 527 centimetrů, což je o 13 cm méně než u sedanu Ghost. S menšími rozměry se pojí i nižší hmotnost - 2360 kilo je sice obecně hodně, ale je to o čtvrt tuny méně než u většího Phantomu.
Sportovní charakter podtrhne i výkon motoru. Zatímco Phantom Coupé má pod kapotou 453koňový dvanáctiválec o objemu 6,75 litru, Wraithu stačí motor o stejném počtu válců, avšak s objemem 6,6 litru k výkonu 632 koní. Díky masivnímu výkonu násobenému osmistupňovou automatickou převodovkou zrychlí přízrak z klidu na stovku za 4,6 sekundy, což je hodnota hodná supersportu. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Rolls Royce pro zaujetí výkonem nezapomněl ani na výbavu. Ta je tradičně Rollsovská a obklopuje všechny v kabině luxusem. Dojem z komfortního posezení zvýší audiosystém o výkonu 1,3 kW. Vůz je plný elektroniky, která dovede dnes již obvyklé psí kusy, například vedení v silničních pruzích, zastane adaptivní tempomat, k dispozici je i systém, který monitoruje chodce. Osmistupňová převodovka spolupracuje se satelitní navigací a dovede tak dopředu řadit podle toho, zda se blíží zatáčka či naopak rovinka.
Rolls-Royce wraith se objeví na trhu ještě letos za cenu kolem sedmi milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.