Rolls-Royce odhodil plášť zakrývající kupé Wraith, které má být nejsportovnějším Rollsem současnosti. V impozantním plášti se nezapomnělo ani na techniku.
Menší řada Rollsu, která započala sedanem Ghost, se pomalu plní. Nyní tu máme kupé Wraith (neboli přízrak) odvozené práce od Ghostu. Rolls dodal karoserii splývavé tvary typické pro kupé. Rozměrově se řadí pod největší Phantom Coupé, které má na délku 561 cm. Wraith má "jen" 527 centimetrů, což je o 13 cm méně než u sedanu Ghost. S menšími rozměry se pojí i nižší hmotnost - 2360 kilo je sice obecně hodně, ale je to o čtvrt tuny méně než u většího Phantomu.
Sportovní charakter podtrhne i výkon motoru. Zatímco Phantom Coupé má pod kapotou 453koňový dvanáctiválec o objemu 6,75 litru, Wraithu stačí motor o stejném počtu válců, avšak s objemem 6,6 litru k výkonu 632 koní. Díky masivnímu výkonu násobenému osmistupňovou automatickou převodovkou zrychlí přízrak z klidu na stovku za 4,6 sekundy, což je hodnota hodná supersportu. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Rolls Royce pro zaujetí výkonem nezapomněl ani na výbavu. Ta je tradičně Rollsovská a obklopuje všechny v kabině luxusem. Dojem z komfortního posezení zvýší audiosystém o výkonu 1,3 kW. Vůz je plný elektroniky, která dovede dnes již obvyklé psí kusy, například vedení v silničních pruzích, zastane adaptivní tempomat, k dispozici je i systém, který monitoruje chodce. Osmistupňová převodovka spolupracuje se satelitní navigací a dovede tak dopředu řadit podle toho, zda se blíží zatáčka či naopak rovinka.
Rolls-Royce wraith se objeví na trhu ještě letos za cenu kolem sedmi milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?