Siedma generácia nemeckého bestelleru Volkswagen Golf sa už o pár dní rozrastie o praktické kombi s tradičným názvom Variant.
Na internete sa ukázala trojica snímok, ktoré sú zatiaľ neoficiálne, keďže vedenie Volkswagenu sa k nim nevyjadrilo. Nám je však všetko jasné, pozeráme sa na Golf Variant, ktorý sa už onedlho verejnosti oficiálne predstaví na autosalóne v Ženeve.
Podobnosť kombi verzie s 5-dverovým hatchbackom v prednej časti je celkom logická. Nám sa páči, že Variant prináša podobné charakteristické črty ako hatchback, a to tradične masívny posledný stĺpik, zalomenie posledných bočných okien alebo takmer rovnaké koncové svetlá. Oproti predchádzajúcej generácii Golfu VI prináša novinka o čosi elegantnejšie zadné partie bez zbytočne jednoduchých svetlometov, ktoré sa nie každému páčili.
Pri verzii Variant je jedným z najdôležitejších parametrov objem batožinového priestoru. Presný údaj zatiaľ automobilka nezverejnila, no očakávame hodnotu okolo 550 litrov. Je takmer isté, že kufor Octavie III so základným objemom 610 litrov Golf neponúkne.
Ponuka motorov pre rodinné kombi bude kopírovať 5-dverový hatchback. To znamená, že základom bude motor 1,2 TSI (63 kW/86 k), v ponuke budú aj štvorvalce 1,2 TSI (77 kW/105 k) a 1,4 TSI (90 kW/122 k, 103 kW/140 k). Z naftových motorov budú v ponuke štvorvalce 1,6 TDI (77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k).
Volkswagen Golf Variant sa spolu s verziami GTI, GTD, plug-in hybrid a elektromobil predstaví na ženevskom autosalóne začiatkom toho mesiaca.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?