Siedma generácia nemeckého bestelleru Volkswagen Golf sa už o pár dní rozrastie o praktické kombi s tradičným názvom Variant.
Na internete sa ukázala trojica snímok, ktoré sú zatiaľ neoficiálne, keďže vedenie Volkswagenu sa k nim nevyjadrilo. Nám je však všetko jasné, pozeráme sa na Golf Variant, ktorý sa už onedlho verejnosti oficiálne predstaví na autosalóne v Ženeve.
Podobnosť kombi verzie s 5-dverovým hatchbackom v prednej časti je celkom logická. Nám sa páči, že Variant prináša podobné charakteristické črty ako hatchback, a to tradične masívny posledný stĺpik, zalomenie posledných bočných okien alebo takmer rovnaké koncové svetlá. Oproti predchádzajúcej generácii Golfu VI prináša novinka o čosi elegantnejšie zadné partie bez zbytočne jednoduchých svetlometov, ktoré sa nie každému páčili.
Pri verzii Variant je jedným z najdôležitejších parametrov objem batožinového priestoru. Presný údaj zatiaľ automobilka nezverejnila, no očakávame hodnotu okolo 550 litrov. Je takmer isté, že kufor Octavie III so základným objemom 610 litrov Golf neponúkne.
Ponuka motorov pre rodinné kombi bude kopírovať 5-dverový hatchback. To znamená, že základom bude motor 1,2 TSI (63 kW/86 k), v ponuke budú aj štvorvalce 1,2 TSI (77 kW/105 k) a 1,4 TSI (90 kW/122 k, 103 kW/140 k). Z naftových motorov budú v ponuke štvorvalce 1,6 TDI (77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k).
Volkswagen Golf Variant sa spolu s verziami GTI, GTD, plug-in hybrid a elektromobil predstaví na ženevskom autosalóne začiatkom toho mesiaca.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.