Siedma generácia nemeckého bestelleru Volkswagen Golf sa už o pár dní rozrastie o praktické kombi s tradičným názvom Variant.
Na internete sa ukázala trojica snímok, ktoré sú zatiaľ neoficiálne, keďže vedenie Volkswagenu sa k nim nevyjadrilo. Nám je však všetko jasné, pozeráme sa na Golf Variant, ktorý sa už onedlho verejnosti oficiálne predstaví na autosalóne v Ženeve.
Podobnosť kombi verzie s 5-dverovým hatchbackom v prednej časti je celkom logická. Nám sa páči, že Variant prináša podobné charakteristické črty ako hatchback, a to tradične masívny posledný stĺpik, zalomenie posledných bočných okien alebo takmer rovnaké koncové svetlá. Oproti predchádzajúcej generácii Golfu VI prináša novinka o čosi elegantnejšie zadné partie bez zbytočne jednoduchých svetlometov, ktoré sa nie každému páčili.
Pri verzii Variant je jedným z najdôležitejších parametrov objem batožinového priestoru. Presný údaj zatiaľ automobilka nezverejnila, no očakávame hodnotu okolo 550 litrov. Je takmer isté, že kufor Octavie III so základným objemom 610 litrov Golf neponúkne.
Ponuka motorov pre rodinné kombi bude kopírovať 5-dverový hatchback. To znamená, že základom bude motor 1,2 TSI (63 kW/86 k), v ponuke budú aj štvorvalce 1,2 TSI (77 kW/105 k) a 1,4 TSI (90 kW/122 k, 103 kW/140 k). Z naftových motorov budú v ponuke štvorvalce 1,6 TDI (77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k).
Volkswagen Golf Variant sa spolu s verziami GTI, GTD, plug-in hybrid a elektromobil predstaví na ženevskom autosalóne začiatkom toho mesiaca.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?