Siedma generácia nemeckého bestelleru Volkswagen Golf sa už o pár dní rozrastie o praktické kombi s tradičným názvom Variant.
Na internete sa ukázala trojica snímok, ktoré sú zatiaľ neoficiálne, keďže vedenie Volkswagenu sa k nim nevyjadrilo. Nám je však všetko jasné, pozeráme sa na Golf Variant, ktorý sa už onedlho verejnosti oficiálne predstaví na autosalóne v Ženeve.
Podobnosť kombi verzie s 5-dverovým hatchbackom v prednej časti je celkom logická. Nám sa páči, že Variant prináša podobné charakteristické črty ako hatchback, a to tradične masívny posledný stĺpik, zalomenie posledných bočných okien alebo takmer rovnaké koncové svetlá. Oproti predchádzajúcej generácii Golfu VI prináša novinka o čosi elegantnejšie zadné partie bez zbytočne jednoduchých svetlometov, ktoré sa nie každému páčili.
Pri verzii Variant je jedným z najdôležitejších parametrov objem batožinového priestoru. Presný údaj zatiaľ automobilka nezverejnila, no očakávame hodnotu okolo 550 litrov. Je takmer isté, že kufor Octavie III so základným objemom 610 litrov Golf neponúkne.
Ponuka motorov pre rodinné kombi bude kopírovať 5-dverový hatchback. To znamená, že základom bude motor 1,2 TSI (63 kW/86 k), v ponuke budú aj štvorvalce 1,2 TSI (77 kW/105 k) a 1,4 TSI (90 kW/122 k, 103 kW/140 k). Z naftových motorov budú v ponuke štvorvalce 1,6 TDI (77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k).
Volkswagen Golf Variant sa spolu s verziami GTI, GTD, plug-in hybrid a elektromobil predstaví na ženevskom autosalóne začiatkom toho mesiaca.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.