Šestá generace supersportovních dvoumístných vozů karoserie roadster s více než šedesátiletou tradicí a zkušenostmi je opět zde.
Pro rok 2013 spadají pod křídla řady SL vozy SL550, SL63 AMG a SL65 AMG. První z uvedených - model SL550 je poháněn 4.6 litrovým osmiválcem o výkonu 429 koní, sedmistupňovou automatickou převodovkou, rychlořazením na volantu, dvěma turby.Model SL63 využívá ručně sestavený agregát s výkonnějším motorem. Rozdíl činí 101 koní (530-hp), obsah se vyhoupl na hodnotu 5.5 litru.Vrchol řady zaujímá SL65 s šestilitrovým dvanáctiválcem přeplňovaným dvojitým turbem. Ten dává úctyhodných 621 koní na zadním kole. V kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou, možností rychlořazení tak získáváme ideálního společníka pro příjemně strávené chvíle se svými nejbližšími nejen na závodním okruhu. Lepší proudění turbodmychadla přináší nárůst výkonu o 17 koní, povšimnout si též můžeme nového krytu motoru z uhlíkových vláken. Ten přináší nižší hmotnost, tedy i spotřebu, kterou ještě umocňuje systém Start-stop. Standardní výbava zahrnuje kromě jiného panoramatické střešní sklo, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD/DVD měničem a technologií HD, kožené sedačky, bixenonové světlomety, elektronický systém ESP/ESC zajišťující správnou stabilitu a dobré chování vozu při akceleraci, deceleraci či rychlém průjezdu zatáčkou přibrzděním jednoho kola a omezením výkonu motoru. To vše s cenovkou pohybující se u modelu SL 65AMG v základní verzi ve výšce 213 tisíc amerických dolarů (cca 4 miliónů korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?