Šestá generace supersportovních dvoumístných vozů karoserie roadster s více než šedesátiletou tradicí a zkušenostmi je opět zde.
Pro rok 2013 spadají pod křídla řady SL vozy SL550, SL63 AMG a SL65 AMG. První z uvedených - model SL550 je poháněn 4.6 litrovým osmiválcem o výkonu 429 koní, sedmistupňovou automatickou převodovkou, rychlořazením na volantu, dvěma turby.Model SL63 využívá ručně sestavený agregát s výkonnějším motorem. Rozdíl činí 101 koní (530-hp), obsah se vyhoupl na hodnotu 5.5 litru.Vrchol řady zaujímá SL65 s šestilitrovým dvanáctiválcem přeplňovaným dvojitým turbem. Ten dává úctyhodných 621 koní na zadním kole. V kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou, možností rychlořazení tak získáváme ideálního společníka pro příjemně strávené chvíle se svými nejbližšími nejen na závodním okruhu. Lepší proudění turbodmychadla přináší nárůst výkonu o 17 koní, povšimnout si též můžeme nového krytu motoru z uhlíkových vláken. Ten přináší nižší hmotnost, tedy i spotřebu, kterou ještě umocňuje systém Start-stop. Standardní výbava zahrnuje kromě jiného panoramatické střešní sklo, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD/DVD měničem a technologií HD, kožené sedačky, bixenonové světlomety, elektronický systém ESP/ESC zajišťující správnou stabilitu a dobré chování vozu při akceleraci, deceleraci či rychlém průjezdu zatáčkou přibrzděním jednoho kola a omezením výkonu motoru. To vše s cenovkou pohybující se u modelu SL 65AMG v základní verzi ve výšce 213 tisíc amerických dolarů (cca 4 miliónů korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?