Šestá generace supersportovních dvoumístných vozů karoserie roadster s více než šedesátiletou tradicí a zkušenostmi je opět zde.
Pro rok 2013 spadají pod křídla řady SL vozy SL550, SL63 AMG a SL65 AMG. První z uvedených - model SL550 je poháněn 4.6 litrovým osmiválcem o výkonu 429 koní, sedmistupňovou automatickou převodovkou, rychlořazením na volantu, dvěma turby.Model SL63 využívá ručně sestavený agregát s výkonnějším motorem. Rozdíl činí 101 koní (530-hp), obsah se vyhoupl na hodnotu 5.5 litru.Vrchol řady zaujímá SL65 s šestilitrovým dvanáctiválcem přeplňovaným dvojitým turbem. Ten dává úctyhodných 621 koní na zadním kole. V kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou, možností rychlořazení tak získáváme ideálního společníka pro příjemně strávené chvíle se svými nejbližšími nejen na závodním okruhu. Lepší proudění turbodmychadla přináší nárůst výkonu o 17 koní, povšimnout si též můžeme nového krytu motoru z uhlíkových vláken. Ten přináší nižší hmotnost, tedy i spotřebu, kterou ještě umocňuje systém Start-stop. Standardní výbava zahrnuje kromě jiného panoramatické střešní sklo, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD/DVD měničem a technologií HD, kožené sedačky, bixenonové světlomety, elektronický systém ESP/ESC zajišťující správnou stabilitu a dobré chování vozu při akceleraci, deceleraci či rychlém průjezdu zatáčkou přibrzděním jednoho kola a omezením výkonu motoru. To vše s cenovkou pohybující se u modelu SL 65AMG v základní verzi ve výšce 213 tisíc amerických dolarů (cca 4 miliónů korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.