Šestá generace supersportovních dvoumístných vozů karoserie roadster s více než šedesátiletou tradicí a zkušenostmi je opět zde.
Pro rok 2013 spadají pod křídla řady SL vozy SL550, SL63 AMG a SL65 AMG. První z uvedených - model SL550 je poháněn 4.6 litrovým osmiválcem o výkonu 429 koní, sedmistupňovou automatickou převodovkou, rychlořazením na volantu, dvěma turby.Model SL63 využívá ručně sestavený agregát s výkonnějším motorem. Rozdíl činí 101 koní (530-hp), obsah se vyhoupl na hodnotu 5.5 litru.Vrchol řady zaujímá SL65 s šestilitrovým dvanáctiválcem přeplňovaným dvojitým turbem. Ten dává úctyhodných 621 koní na zadním kole. V kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou, možností rychlořazení tak získáváme ideálního společníka pro příjemně strávené chvíle se svými nejbližšími nejen na závodním okruhu. Lepší proudění turbodmychadla přináší nárůst výkonu o 17 koní, povšimnout si též můžeme nového krytu motoru z uhlíkových vláken. Ten přináší nižší hmotnost, tedy i spotřebu, kterou ještě umocňuje systém Start-stop. Standardní výbava zahrnuje kromě jiného panoramatické střešní sklo, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD/DVD měničem a technologií HD, kožené sedačky, bixenonové světlomety, elektronický systém ESP/ESC zajišťující správnou stabilitu a dobré chování vozu při akceleraci, deceleraci či rychlém průjezdu zatáčkou přibrzděním jednoho kola a omezením výkonu motoru. To vše s cenovkou pohybující se u modelu SL 65AMG v základní verzi ve výšce 213 tisíc amerických dolarů (cca 4 miliónů korun).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.