Zetor Major se začíná vyrábět. Jde o malý traktor pro rodinné farmy, který má být nenáročný a levný na provoz.
Trochu netypicky se tentokrát budeme na našich stránkách věnovat traktorům. Zahájení výroby nového tuzemského traktoru ale jistě není každodenní zprávou.
Zetor přežil své nejhorší období a nyní se mu začíná opět dařit. Novinky ve výrobním programu jsou známkou života. Jednou z novinek je i menší model Major, který duchovně navazuje na starší modely vyráběný v letech 1962 až 2006.
Zetor Major míří zejména do menších, rodinných farem, čemuž se přizpůsobuje nižší cenou a menšími rozměry. Výrobce slibuje vysokou spolehlivost, nenáročnost na údržbu a nízké provozní náklady. Pořídit lze od 550 tisíc korun.
Zetor Major bude nabízen s pohonem dvou i jedné nápravy, pod kapotou prozatím trůní jediný motor, 4,2litrový čtyřválec o výkonu 77 koní. Převodovka má 12 stupňů vpřed i vzad. Dostatečný komfort pro řidiče je mimo ergonomického pracoviště zajištěn možností instalace klimatizace a autorádia.
Zetor chce vyrábět kolem 900 těchto traktorů, přičemž na 350 již má nyní objednávky. Mimo tohoto malého traktoru plánuje Zetor také doplnění modelové řady shora - modelem Maxterra.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?