Zetor Major se začíná vyrábět. Jde o malý traktor pro rodinné farmy, který má být nenáročný a levný na provoz.
Trochu netypicky se tentokrát budeme na našich stránkách věnovat traktorům. Zahájení výroby nového tuzemského traktoru ale jistě není každodenní zprávou.
Zetor přežil své nejhorší období a nyní se mu začíná opět dařit. Novinky ve výrobním programu jsou známkou života. Jednou z novinek je i menší model Major, který duchovně navazuje na starší modely vyráběný v letech 1962 až 2006.
Zetor Major míří zejména do menších, rodinných farem, čemuž se přizpůsobuje nižší cenou a menšími rozměry. Výrobce slibuje vysokou spolehlivost, nenáročnost na údržbu a nízké provozní náklady. Pořídit lze od 550 tisíc korun.
Zetor Major bude nabízen s pohonem dvou i jedné nápravy, pod kapotou prozatím trůní jediný motor, 4,2litrový čtyřválec o výkonu 77 koní. Převodovka má 12 stupňů vpřed i vzad. Dostatečný komfort pro řidiče je mimo ergonomického pracoviště zajištěn možností instalace klimatizace a autorádia.
Zetor chce vyrábět kolem 900 těchto traktorů, přičemž na 350 již má nyní objednávky. Mimo tohoto malého traktoru plánuje Zetor také doplnění modelové řady shora - modelem Maxterra.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.