Lamborghini chce překvapit. Na místě premiéry nástupce Ferrari Enzo si to chce rozdat nejen s tímto supervozem, ale také s Ferrari F12.
Lamborghini by se mělo na blížícím se autosalonu v Ženevě prezentovat dvěma novinkami. První z nich překvapí. Automobilka se rozhodla pokračovat ve vývoji minimalistických a řádně naceněných sérií superuat. Po fascinujícím Reventonu bychom měli v Ženevě vidět další speciál, který by se měl stát nejrychlejším Lambem v historii. Designer Fillipo Prini dokonce řekl, že novinka šokuje celý svět.
V Ženevě by se měla ukázat celá plejáda úchvatných vozů. Bude mezi nimi i nástupce Ferrari Enzo, na kterém automobilka nechala mnoho sil. Představí se i McLarem P1. To je pro vůz, který má být vyroben jen v deseti kusech, velmi silná konkurence.
Tím ale Lamborghini nevystřílelo všechny náboje. Očekává se ještě jedna novinka, kterou bude kupé s motorem vepředu. Nepůjde o pokračování sedanu Estoque, ale o koncept opravdového kupé, které by mohlo zamířit proti Ferrari F12. Lamborghini vozy s touto koncepcí prakticky nevyrábí, avšak pravděpodobně i ono cítí, že mu utíká spousta zákazníků, kteří netouží ani tak po supersportu, jako spíše po luxusním a superrychlém GT. Těm pak chybí prakticky jakýkoliv náznak kufru, do kterého by se daly dát alespoň trenky a ponožky na krátkou dovolenou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.