Mercedes Benz přináší nejostřejší variantu svého hatchbacku třídy A. Tradiční označení AMG přinese pořádných 360 koní.
Minulé generace třídy A o variantu AMG přišly. Není divu, šlo o malá a vysoká MPV, kterým se při vidině ostré jízdy spíše vykulily oči z obavy z převrácení. Nová generace třídy A je už z úplně jiného těsta. Praktičnost šla stranou, na scéně je malý mrštný hatchback, který ke sportování přímo vybízí.
Ve třídě ostrých prémiových hatchbacků je docela těsno a Mercedes musel přijít s něčím opravdu dobrým. Musí přeci konkurovat BMW 1 M (335 koní, avšak vychází z minulé generace třídy 1), Audi RS3 (340 koní) a také jiným velmi rychlým hatchbackům, například Fordu Focus RS (čeká se 330 koní) nebo Subaru Impreza (300 koní v minulé generaci).
Mercedes se nijak neupejpal. Ačkoliv je v této třídě nováček, pod kapotu umístil přeplňovaný dvoulitr, který naladil na šílených 360 koní. Tato síla je přes dvouspojkovou převodovku se sedmi kvalty distribuována na obě nápravy.
Z klidu na stovku to tato bestie zvládne za 4,6 sekundy. Kam by byl motor ochoten jít, to nevíme, avšak je jisté, že ve 250 km/h mu vystaví omezovač stopku.
Novinka se ukáže veřejnosti na autosalonu v Ženevě, do prodeje půjde prakticky hned po premiéře.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?