Mercedes Benz přináší nejostřejší variantu svého hatchbacku třídy A. Tradiční označení AMG přinese pořádných 360 koní.
Minulé generace třídy A o variantu AMG přišly. Není divu, šlo o malá a vysoká MPV, kterým se při vidině ostré jízdy spíše vykulily oči z obavy z převrácení. Nová generace třídy A je už z úplně jiného těsta. Praktičnost šla stranou, na scéně je malý mrštný hatchback, který ke sportování přímo vybízí.
Ve třídě ostrých prémiových hatchbacků je docela těsno a Mercedes musel přijít s něčím opravdu dobrým. Musí přeci konkurovat BMW 1 M (335 koní, avšak vychází z minulé generace třídy 1), Audi RS3 (340 koní) a také jiným velmi rychlým hatchbackům, například Fordu Focus RS (čeká se 330 koní) nebo Subaru Impreza (300 koní v minulé generaci).
Mercedes se nijak neupejpal. Ačkoliv je v této třídě nováček, pod kapotu umístil přeplňovaný dvoulitr, který naladil na šílených 360 koní. Tato síla je přes dvouspojkovou převodovku se sedmi kvalty distribuována na obě nápravy.
Z klidu na stovku to tato bestie zvládne za 4,6 sekundy. Kam by byl motor ochoten jít, to nevíme, avšak je jisté, že ve 250 km/h mu vystaví omezovač stopku.
Novinka se ukáže veřejnosti na autosalonu v Ženevě, do prodeje půjde prakticky hned po premiéře.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.