Automobily SsangYong měly tradičně nemalé problémy s designem. Snaha o svébytnost obvykle dopadla spíš katastrofálně.
Byly to jistě i nepěkné designy, které automobilky přivedly až na pokraj bankrotu. Až při vážných potížích se automobilka vzpamatovala a začala na vzhled svých modelů klást mnohem větší důraz.
Po povedených modelech Korando a SUT-1 přichází i nový Rodius. Ten současný není špatným autem. Ve své rozměrné karoserii dokáže ukrýt až čtyři řady sedadel, které umožní dopravit až 11 osob. Rodinám, které si vystačí se sedmi sedačkami, nabídne dostatečný kufr pro dovolenou a v případě využít jen dvou předních sedaček lze v kufru převést celou chalupu i s babičkou.
Rozměrný vůz sice teprve nyní dostal nový motor, ale jde už jen o poslední inovace na voze, který je na trhu již od roku 2004. V letošním roce se totiž novinka Rodius nové generace. Příliš mnoho o něm prozatím nevíme, avšak skici naznačují, že druhá generace Rodiusu nabídne mnohem hezčí exteriér.
Očekáváme, že pod kapotou se objeví dvoulitr z Koranda. Nabízí 175 koní. Diesel by měl doplnit i nějaký benzín, pravděpodobně 3,2litrový motor od Mercedesu. Poháněna budou moci být všechna čtyři kola.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?