Automobily SsangYong měly tradičně nemalé problémy s designem. Snaha o svébytnost obvykle dopadla spíš katastrofálně.
Byly to jistě i nepěkné designy, které automobilky přivedly až na pokraj bankrotu. Až při vážných potížích se automobilka vzpamatovala a začala na vzhled svých modelů klást mnohem větší důraz.
Po povedených modelech Korando a SUT-1 přichází i nový Rodius. Ten současný není špatným autem. Ve své rozměrné karoserii dokáže ukrýt až čtyři řady sedadel, které umožní dopravit až 11 osob. Rodinám, které si vystačí se sedmi sedačkami, nabídne dostatečný kufr pro dovolenou a v případě využít jen dvou předních sedaček lze v kufru převést celou chalupu i s babičkou.
Rozměrný vůz sice teprve nyní dostal nový motor, ale jde už jen o poslední inovace na voze, který je na trhu již od roku 2004. V letošním roce se totiž novinka Rodius nové generace. Příliš mnoho o něm prozatím nevíme, avšak skici naznačují, že druhá generace Rodiusu nabídne mnohem hezčí exteriér.
Očekáváme, že pod kapotou se objeví dvoulitr z Koranda. Nabízí 175 koní. Diesel by měl doplnit i nějaký benzín, pravděpodobně 3,2litrový motor od Mercedesu. Poháněna budou moci být všechna čtyři kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.