Automobily SsangYong měly tradičně nemalé problémy s designem. Snaha o svébytnost obvykle dopadla spíš katastrofálně.
Byly to jistě i nepěkné designy, které automobilky přivedly až na pokraj bankrotu. Až při vážných potížích se automobilka vzpamatovala a začala na vzhled svých modelů klást mnohem větší důraz.
Po povedených modelech Korando a SUT-1 přichází i nový Rodius. Ten současný není špatným autem. Ve své rozměrné karoserii dokáže ukrýt až čtyři řady sedadel, které umožní dopravit až 11 osob. Rodinám, které si vystačí se sedmi sedačkami, nabídne dostatečný kufr pro dovolenou a v případě využít jen dvou předních sedaček lze v kufru převést celou chalupu i s babičkou.
Rozměrný vůz sice teprve nyní dostal nový motor, ale jde už jen o poslední inovace na voze, který je na trhu již od roku 2004. V letošním roce se totiž novinka Rodius nové generace. Příliš mnoho o něm prozatím nevíme, avšak skici naznačují, že druhá generace Rodiusu nabídne mnohem hezčí exteriér.
Očekáváme, že pod kapotou se objeví dvoulitr z Koranda. Nabízí 175 koní. Diesel by měl doplnit i nějaký benzín, pravděpodobně 3,2litrový motor od Mercedesu. Poháněna budou moci být všechna čtyři kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?