Chervolet Corvette C7 se vrací k původnímu označení Corvette Stingray. se starým označením ale přichází moderní a velmi sexy design.
Corvette Stingray se drží osvědčeného receptu minulých generací Corvett. Sexy design, který ukrývá rozměrný motor s náhonem na zadní nápravu, zkrátka klasika.
Design je oproti minulé generaci přibroušenější a ze zádě dokonce zmizely klasické kulaté světlomety, aby je mohly nahradit hranatější a ostřejší. Muskulaturní tvary se blíží naposilované třetí generaci, avšak jinými designovými metodami. A jako třešnička na dortu, tedy možná spíš za dortem, je sada čtyř výfuků vyvedených do zádě jako decentní naznačení "těm vzadu", že snahu o předjíždění tohoto vozu mají rovnou vzdát.
Pod kapotu se nastěhoval osmiválec o objemu 6,2 litru a s výkonem 456 koní. Ne, tady se na downsizing nehraje. Jde prakticky o nově vyvinutý motor, jehož hlavním tahákem je zvýšený výkon v nižších otáčkách. Zde má údajně táhnout podobně jako sedmilitrový motor v minulé generaci Z06.
Výkon putuje na převodovku, která může být automatická, šestistupňová, ale také manuální sedmistupňová. Mnoho nevíme, ale sedmý stupeň bude pravděpodobně podobně jako u Porsche rychloběhem, který umožní při klidné jízdě po dálnici snížit spotřebu na minimum. Převodovka je zabudována až vzadu, spolu s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. díky tomu je dosaženo rozložení hmotnosti 50:50.
Hmotnost celého vozu se snížila, avšak automobilka nesdělila přesnou hodnotu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?