Corvette Stingray je konečně tady

chevrolet corvette
chevrolet corvette, foto: Chevrolet
Marek Litzman 14. ledna 2013 12:59
Sdílej:

Chervolet Corvette C7 se vrací k původnímu označení Corvette Stingray. se starým označením ale přichází moderní a velmi sexy design.

Corvette Stingray se drží osvědčeného receptu minulých generací Corvett. Sexy design, který ukrývá rozměrný motor s náhonem na zadní nápravu, zkrátka klasika.

Design je oproti minulé generaci přibroušenější a ze zádě dokonce zmizely klasické kulaté světlomety, aby je mohly nahradit hranatější a ostřejší. Muskulaturní tvary se blíží naposilované třetí generaci, avšak jinými designovými metodami. A jako třešnička na dortu, tedy možná spíš za dortem, je sada čtyř výfuků vyvedených do zádě jako decentní naznačení "těm vzadu", že snahu o předjíždění tohoto vozu mají rovnou vzdát.

Pod kapotu se nastěhoval osmiválec o objemu 6,2 litru a s výkonem 456 koní. Ne, tady se na downsizing nehraje. Jde prakticky o nově vyvinutý motor, jehož hlavním tahákem je zvýšený výkon v nižších otáčkách. Zde má údajně táhnout podobně jako sedmilitrový motor v minulé generaci Z06.

Výkon putuje na převodovku, která může být automatická, šestistupňová, ale také manuální sedmistupňová. Mnoho nevíme, ale sedmý stupeň bude pravděpodobně podobně jako u Porsche rychloběhem, který umožní při klidné jízdě po dálnici snížit spotřebu na minimum. Převodovka je zabudována až vzadu, spolu s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. díky tomu je dosaženo rozložení hmotnosti 50:50.

Hmotnost celého vozu se snížila, avšak automobilka nesdělila přesnou hodnotu. 

 

 

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?