Specialista na policejní vozy vytahuje novou kartu. Tou je obrněná dodávka určená pro různé operace.
Automobilka z Indiany Carbon Motors byla založena za účelem výroby speciálních vozů vyrobených a vyvinutých přímo pro potřeby policejních sborů. S drsným vzhledem jsou opravdu nepřehlédnutelné.
V současné době je těžištěm výroby sedan, velikostně spadající do třídy běžné pro běžné policejní vozy. Nyní automobilka představuje další svůj kousek, kterým je obrněná dodávka. Ta je určena zejména pro policejní práci, v odlehčené verzi bez pancíře by ji však mohli uvítat také záchranáři a hasiči.
Přesnou specifikaci pancíře automobilka nezveřejnila, podle všeho však spíše půjde o lehké brnění, které by mělo pomoci zachytit jen malé ráže, případně odražené kulky.
Pod kapotou novinky by se měl objevit přesněji nespecifikovaný osmiválec o výkonu přes 300 koní. Vysoký točivý moment 800 Nm by měl umožnit tažení až sedm tun těžkých přívěsů. Málem nutností je pohon všech kol.
Drsňák by měl být v nabídce již příští rok. Policejní sbory ho mohou nakupovat za částku v přepočtu téměř tři miliony korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?