Nový Lexus LS s adaptivními dálkovými světly! Čím ještě překvapí?

AutoRoad.cz, 18. prosince 2012, 09:42 Google+

Nový systém adaptivních dálkových světel (AHS), který je u značky Lexus použit poprvé, automaticky přepíná mezi režimem potkávacích světel, dálkových světel a částečně zacloněným kuželem světel s ohledem na co nejlepší viditelnost v noci. Vybaven je i dalšími bezpečnostními prvky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
lexus ls

lexus ls | foto: Lexus

Sdílejte článek

Nový systém adaptivních dálkových světel (AHS)

Jedním z důležitých bezpečnostních prvků nového LS je nově vyvinutý systém adaptivních dálkových světel (AHS – Adaptive High-beam System).

Systém AHS za jízdy v noci automaticky přepíná mezi režimem potkávacích světel, dálkových světel a částečně zacloněným kuželem světel. Systém pomocí kamery umístěné v horní části čelního skla detekuje protijedoucí vozidla a automaticky aktivuje clony ve světlometech, aby částečně zastínil kužel světla v místech, kde se bude vyskytovat protijedoucí vůz. Po aktivaci zacloněného kuželu světla pak světlomet automaticky mění úhel, aby se rozsah osvětlení vozovky automaticky přizpůsoboval situaci, např. při jízdě na jednoproudé či víceproudé vozovce, resp. při průjezdu zatáčkami.

Zastiňování kuželu světla systémem AHS místo přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly dokáže zvýšit průměrnou dobu jízdy s osvětlením vozovky pomocí dálkových světel, čímž se zlepšuje viditelnost za jízdy v noci, nejen pro řidiče LS, ale i majitele protijedoucích vozů.


Automatická dálková světla

LS v provedení bez funkce AHS používá automatické dálkové světlomety (AHB). Kamera vestavěná do vnitřního zpětného zrcátka sleduje světelné zdroje před vozidlem – včetně světlometů protijedoucích vozidel, koncových světel vozů jedoucích vpředu a uličního osvětlení – a systém v závislosti na tom automaticky zapíná a vypíná dálková světla, aby řidič nemusel přepínání provádět ručně.

Zdokonalená verze přednárazového bezpečnostního systému (A-PCS) s asistentem napomáhajícím zabránit kolizi.

Nové LS přichází s výrazně lepšími parametry bezpečnosti chodců, kterých dosahuje díky modernizaci zdokonalené verze bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS) s asistentem napomáhajícím zabránit kolizi. Jedná se o nejpropracovanější systém aktivní bezpečnosti pro předcházení nehodám v celém automobilovém průmyslu.

Systém A-PCS byl navržen tak, aby v závislosti na jízdních podmínkách pomáhal řidiči vyhnout se kolizím, resp. napomáhal zmírnit následky kolizí, ať již s jinými automobily nebo chodci, a to za nejrůznějších rychlostí ve městě či na dálnicích, ve dne i za tmy.

Pokud systém zjistí vpředu jiné vozidlo, chodce nebo překážku, upozorní řidiče, aby učinil příslušné kroky a střetu se vyhnul. Pokud navíc rozdíl v rychlosti řízeného vozu a překážky před vozem přesahuje 40 km/h, systém automaticky začne brzdit a aktivuje brzdového asistenta s cílem co nejvíce zpomalit vůz a snížit závažnost nehody.

Pokud rozdíl rychlostí řízeného vozu a překážky zjištěné před vozem nepřesahuje 40 km/h a řidič nijak nereaguje, systém řidiče nejprve upozorní a poté automaticky začne brzdit. Systém je koncipován tak, aby při tomto rozdílu rychlostí zabránil střetu i tím, že vozidlo zcela zastaví.
 
Bezpečnostní systém má řidičům pomáhat, ale řidič vždy nese sám odpovědnost za to, aby věnoval pozornost řízení. Systém nedokáže předejít všem kolizím a jeho fungování závisí na stavu vozovky, počasí i samotného vozidla.


Adaptivní tempomat (ACC)

Činnost systému PCS v modelu LS doplňuje i adaptivní tempomat (ACC). Adaptivní tempomat pracuje ve dvou režimech: (a) kontrola stálé rychlosti (vozidla) a (b) kontrola vzdálenosti mezi vozidly; systém je schopen pomáhat při kterékoli rychlosti v rozmezí od 0 do 200* km/h.

Díky schopnosti milimetrového radaru měřit i za nízkých rychlostí a na blízkou vzdálenost dokáže adaptivní tempomat fungovat i v pomalu jedoucí koloně nebo v dopravních zácpách LS zcela zastavit a po uvolnění vozovky před vozem opět zrychlit.


Další bezpečnostní prvky

Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA) po zdokonalení automaticky vyrovnává směrové odchylky způsobované vyklenutím vozovky nebo silným bočním větrem. K dispozici je i systém pro monitorování slepých úhlů (BSM) a systém nočního vidění (Lexus Night View) pro bezpečnější jízdu po setmění.

Vytisknout

Diskuze: Nový Lexus LS s adaptivními dálkovými světly! Čím ještě překvapí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

ferrari f70

Nástupca Ferrari Enzo na oficiálnej fotografii

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud