Najykonnejší predstaviteľ modelovej rady BMW 6 Gran Coupé s označením "M" prichádza na scénu.
Mníchovský konkurent Mercedesu-Benz CLS AMG z dielne automobilky BMW sa ukázal na prvých fotografiách. BMW M6 Gran Coupe príde na trh už začiatkom budúceho roka, okrem uniknutých oficiálnych fotografií automobilka zatiaľ neprezradila presné technické parametre a špecifikácie.
My však vieme, že osemvalcové M6 Gran Coupe bude mať pod kapotou rovnaký motor, ako sedan M5 a model M6. To znamená, že o pohon sa bude starať preplňovaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra, s maximálnym výkonom 412 kW/560 k a krútiacim momentom 680 Nm. M6 Gran Coupe bude disponovať 7-stupňovou automatickou prevodovkou.
Pokiaľ ide o prevádzkové parametre, ako sme spomínali v úvode článku, automobilka zatiaľ neposkytla presnejšie informácie. Vychádzame však z toho, že sedan M5 s podobnou hmotnosťou ako M6 Gran Coupe zrýchli z nuly na stovku za 4,3 sekundy a dokáže uháňať maximálnou rýchlosťou 305 km/h. Máme sa teda na čo tešiť.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?