Další pokus o průnik Číny do Evropy se chystá. Asijská automobilka Qoros nic nepodceňuje a posílá na autosalon do Frankfurtu vůz, který jednoduše vypadá dobře.
Čína se blíží. Přestože většině vozů tamní provenience se prozatím posmíváme, je třeba říci, že tamní výrobci udělali za poslední roky obrovský skok kupředu. Ačkoliv prozatím se tamní auta nemohou evropským příliš rovnat, situace se rychle mění.
Čínská automobilka Qoros se rozhodla na Evropu zaútočit přímo ztečí. Najala známého designera Gerta Volkera Hildebranda, za kterým stojí například práce na novém Mini. Hildebrand navrhl auto, které se, alespoň na skicách, může směle rovnat evropské, japonské či korejské konkurenci.
Automobilka avizuje, že hodlá získat v nárazových testech plných pět hvězdiček, což byla další bolest čínských vozů.
Nyní se uvidí, zda dokáže automobilka zlomit nedůvěru zákazníků v kvalitu, spolehlivost a využitelnost vozů z Číny. Bude to chtít čas, ale japonským a korejským vozům se to také povedlo. Je to jen otázkou času a snahy.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?