Další pokus o průnik Číny do Evropy se chystá. Asijská automobilka Qoros nic nepodceňuje a posílá na autosalon do Frankfurtu vůz, který jednoduše vypadá dobře.
Čína se blíží. Přestože většině vozů tamní provenience se prozatím posmíváme, je třeba říci, že tamní výrobci udělali za poslední roky obrovský skok kupředu. Ačkoliv prozatím se tamní auta nemohou evropským příliš rovnat, situace se rychle mění.
Čínská automobilka Qoros se rozhodla na Evropu zaútočit přímo ztečí. Najala známého designera Gerta Volkera Hildebranda, za kterým stojí například práce na novém Mini. Hildebrand navrhl auto, které se, alespoň na skicách, může směle rovnat evropské, japonské či korejské konkurenci.
Automobilka avizuje, že hodlá získat v nárazových testech plných pět hvězdiček, což byla další bolest čínských vozů.
Nyní se uvidí, zda dokáže automobilka zlomit nedůvěru zákazníků v kvalitu, spolehlivost a využitelnost vozů z Číny. Bude to chtít čas, ale japonským a korejským vozům se to také povedlo. Je to jen otázkou času a snahy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?