Nový rodinný liftback Rapid od "škodovky" získal najvyššie skóre v prísnych crash testoch Euro NCAP.
Veľmi dobré hodnotenie získala Škoda Rapid od Euro NCAP v oblasti ochrany dospelých pasažierov, kde dosiahol 94 % z maxima možných bodov. Skvele si Rapid viedol ako pri čelnom, tak bočnom náraze. Dokonca aj z náročného testu bočného nárazu do stĺpa vyšli testovacie figuríny takmer nedotknuté.
Škoda Rapid nezaostáva ani v hodnotení bezpečnosti detí. Vozidlo získalo maximálny možný počet bodov v dynamických testoch za ochranu trojročných detí. V celkovom súčte si Rapid za bezpečnosť detí vyslúžil 80 % z maximálneho možného počtu bodov.
Pozitívne zhodnotil EuroNCAP na modeli Rapid tiež ochranu chodcov. Za vlastnosti nárazníka pri náraze získal model bodové maximum. Nárazník je konštruovaný tak, aby v prípade kolízie bol maximálne redukovaný jeho účinok na nohy chodcov. Najlepšie hodnotenie vykazuje aj kapota, a to predovšetkým v miestach, kam by mohla naraziť hlava dieťaťa.
Tiež osadenie novinky elektronickými asistenčnými systémami prispelo k hodnoteniu piatimi hviezdami. Vyzdvihnutá bola najmä elektronická kontrola stability ESC a signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov na sedadlách vodiča a spolujazdca, ktoré sú v krajinách EÚ súčasťou štandardnej výbavy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?