Nový rodinný liftback Rapid od "škodovky" získal najvyššie skóre v prísnych crash testoch Euro NCAP.
Veľmi dobré hodnotenie získala Škoda Rapid od Euro NCAP v oblasti ochrany dospelých pasažierov, kde dosiahol 94 % z maxima možných bodov. Skvele si Rapid viedol ako pri čelnom, tak bočnom náraze. Dokonca aj z náročného testu bočného nárazu do stĺpa vyšli testovacie figuríny takmer nedotknuté.
Škoda Rapid nezaostáva ani v hodnotení bezpečnosti detí. Vozidlo získalo maximálny možný počet bodov v dynamických testoch za ochranu trojročných detí. V celkovom súčte si Rapid za bezpečnosť detí vyslúžil 80 % z maximálneho možného počtu bodov.
Pozitívne zhodnotil EuroNCAP na modeli Rapid tiež ochranu chodcov. Za vlastnosti nárazníka pri náraze získal model bodové maximum. Nárazník je konštruovaný tak, aby v prípade kolízie bol maximálne redukovaný jeho účinok na nohy chodcov. Najlepšie hodnotenie vykazuje aj kapota, a to predovšetkým v miestach, kam by mohla naraziť hlava dieťaťa.
Tiež osadenie novinky elektronickými asistenčnými systémami prispelo k hodnoteniu piatimi hviezdami. Vyzdvihnutá bola najmä elektronická kontrola stability ESC a signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov na sedadlách vodiča a spolujazdca, ktoré sú v krajinách EÚ súčasťou štandardnej výbavy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.