Aktuální generace modelu Scirocco brzo vstoupí do pátého roku své existence a je proto je načase začít připravovat jejího nástupce.
Marcus Classen, student slavné londýnské Royal College of Art, vytvořil svůj návrh, jak by nový vůz mohl vypadat. Classen prohlásil, že hlavní inspiraci pro svůj návrh bral v první generaci modelu VW Scirocco a také v modelu Corrado.
První generace kupé Scirocco byla představena v roce 1974. Druhá generace oblíbeného malého sporťáku přišla v roce 1982 a vydržela ve výrobě dlouhých deset let. V posledních letech však VW nahrazoval vůz novým modelem Corrado, představeným v roce 1989. Třetí generace vozu byla představena v roce 2008 a stojí na platformě PQ35, kterou využívá například také Škoda Octavia nebo Yeti.
Čtvrtá generace je prozatím pouze "na papíru", přesto vedení automobilky VW prohlásilo, že jejich cílem je dostat model Scirocco na trh v severní Americe. Zámořská verze by se měla vyrábět, po boku sedmé generace Golfu, v mexické továrně automobilky VW, což zajistí nižší výrobní náklady. S modelem Golf sedmé generace bude Scirocco sdílet také motory a proto můžeme předpokládat použití přeplňovaných čtyřválců 1,4 TSI a 1,8 resp. 2,0 TSI. Volbou pro spořivé bude také diesel 2,0 TDI, který však na severoamerickém trhu nebude s největší pravděpodobností nabízen.
Designové návrhy, ačkoliv se nejedná o žádné detailní nákresy, ukazují dynamicky vyhlížející kupé, které by bylo důstojným nástupcem oblíbeného modelu. Zda alespoň některé navržené prvky automobilky použije, se dozvíme teprve při představení oficiálního konceptu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.