Aktuální generace modelu Scirocco brzo vstoupí do pátého roku své existence a je proto je načase začít připravovat jejího nástupce.
Marcus Classen, student slavné londýnské Royal College of Art, vytvořil svůj návrh, jak by nový vůz mohl vypadat. Classen prohlásil, že hlavní inspiraci pro svůj návrh bral v první generaci modelu VW Scirocco a také v modelu Corrado.
První generace kupé Scirocco byla představena v roce 1974. Druhá generace oblíbeného malého sporťáku přišla v roce 1982 a vydržela ve výrobě dlouhých deset let. V posledních letech však VW nahrazoval vůz novým modelem Corrado, představeným v roce 1989. Třetí generace vozu byla představena v roce 2008 a stojí na platformě PQ35, kterou využívá například také Škoda Octavia nebo Yeti.
Čtvrtá generace je prozatím pouze "na papíru", přesto vedení automobilky VW prohlásilo, že jejich cílem je dostat model Scirocco na trh v severní Americe. Zámořská verze by se měla vyrábět, po boku sedmé generace Golfu, v mexické továrně automobilky VW, což zajistí nižší výrobní náklady. S modelem Golf sedmé generace bude Scirocco sdílet také motory a proto můžeme předpokládat použití přeplňovaných čtyřválců 1,4 TSI a 1,8 resp. 2,0 TSI. Volbou pro spořivé bude také diesel 2,0 TDI, který však na severoamerickém trhu nebude s největší pravděpodobností nabízen.
Designové návrhy, ačkoliv se nejedná o žádné detailní nákresy, ukazují dynamicky vyhlížející kupé, které by bylo důstojným nástupcem oblíbeného modelu. Zda alespoň některé navržené prvky automobilky použije, se dozvíme teprve při představení oficiálního konceptu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.