Včera jsme vám ukázali koncept malého crossoveru Volkswagen Taigun a dnes se svou troškou do třídy malých SUV přichází také značka Renault. Koncept DCross je v podstatě redesignovaný model Dacia Duster, který se v Brazílii, kde byl DCross představen, prodává právě pod mateřskou značkou Renault.
Studie byla navržena Brazilskou divizí Renaultu s cílem dodat Dusteru výraznější a osobitější vzhled. veškeré změny se zamřili pouze na design a s technika vozu zůstala stejná.
Karoserie konceptu DCross nese dvě odlišné barvy. Přední tři čtvrtiny vozu jsou nastříkány svítivě zelenou metalízou, zatímco zadní čtvrtina vozu je pokryta matnou černou barvou. Vůz dále dostal upravenou přední masku a hlavně nové, moderně vyhlížejících přední a zadní světlomety.
Na střeše vozu je výrazný střešní nosič, tvořící místo pro rezervní kolo. Celek doplňují litá kola se zajímavým designem a nové kryty zpětných zrcátek.
Co vedlo designery k použití matné černé barvy, která (z našeho pohledu) vytváří nesourodý celek, můžeme pouze spekulovat. V každém případě lze vidět, že s pomocí několika málo prvků (maska chladiče, přední nárazník, světlomety nebo kryty zrcátek) lze z Dusteru vytvořit mnohem moderněji vyhlížející vůz, který navíc působí podstatně dražším dojmem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?