Hyundai představil na autosalonu v Sao Paulu nový malý crossover určený pro jihoamerický trh. Jmenuje se HB20X.
Malé rádoby off-roady jsou v kurzu. Po nedávném představení hatchbacku HB20 nyní v Brazílii přichází také jeho mimosilniční verze. Vozy s kódy HB jsou určeny jen pro jihoamerický trh a k nám se tak nedostanou.
Jde o tradiční úpravu na lehký off-road, či chcete-li, softroad. Vyznačuje se menším zesílením podvozku a jeho zakrytováním, zvýšením světlé výšky a použitím "balonových" pneumatik nasazených na poměrně malých, 15palcových ráfcích. Design podpoří v exteriéru oplastování spodní části vozu. Interiér dostal několik nových kovových prvků.
Pod přední kapotou se skrývá prozatím jediný motor. Jde o čtyřválec 1,6 litru o výkonu 128 koní, který lze kombinovat s manuální i automatickou převodovkou. Brazilský trh si žádá mimo schopnosti spalovat benzín také schopnost spalovat líh. Motor je tedy schopen jet na čistý benzín, čistý líh i na jakoukoliv jejich směs.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?