Hyundai představil na autosalonu v Sao Paulu nový malý crossover určený pro jihoamerický trh. Jmenuje se HB20X.
Malé rádoby off-roady jsou v kurzu. Po nedávném představení hatchbacku HB20 nyní v Brazílii přichází také jeho mimosilniční verze. Vozy s kódy HB jsou určeny jen pro jihoamerický trh a k nám se tak nedostanou.
Jde o tradiční úpravu na lehký off-road, či chcete-li, softroad. Vyznačuje se menším zesílením podvozku a jeho zakrytováním, zvýšením světlé výšky a použitím "balonových" pneumatik nasazených na poměrně malých, 15palcových ráfcích. Design podpoří v exteriéru oplastování spodní části vozu. Interiér dostal několik nových kovových prvků.
Pod přední kapotou se skrývá prozatím jediný motor. Jde o čtyřválec 1,6 litru o výkonu 128 koní, který lze kombinovat s manuální i automatickou převodovkou. Brazilský trh si žádá mimo schopnosti spalovat benzín také schopnost spalovat líh. Motor je tedy schopen jet na čistý benzín, čistý líh i na jakoukoliv jejich směs.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?