Německá automobilka představila koncept kompaktního crossoveru určeného převážně pro pohyb po městě. Malé SUV, které je postaveno na základech modelu Up! je nejmenším zástupcem segmentu SUV koncernu VW.
Taigun je opravdu malý. S délkou 3,859 m, šířkou 1,728 m a výškou 1,57 m je nejen značně menší než model Tiguan (délka 4,432 m), ale také například model Nissan Juke (délka 4,125 m). Rozvor Taigunu činí 2,47 m, což je o 50 mm více, než u malého modelu Up!
Interiér Taigunu nabízí prostor pro čtveřici cestujících a 280 litrů zavazadel. Kapacita kufru může být rozšířena na celkových 987 litrů, při sklopení zadních sedadel.
Malý crossover je postaven na upravené platformě modelu Up! Pod kapotou najdeme přeplňovaný benzínový tříválec s objemem jednoho litru, nejvyšším výkonem 110 koní a točivým momentem 175 Nm. Veškerý výkon motoru je směřován na kola přední nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku.
Podle Ulricha Hackenberga, jednoho z hlavních vývojářů koncernu VW, by měl být malý tříválec s dostatkem točivého momentu ideální pro pohon městského kompaktního SUV a nabídnout dobrou kombinaci nízké spotřeby a emisí a zároveň dostatek výkonu.
VW tvrdí, že koncept váží pouhých 985 kg a je proto schopný akcelerovat na stokilometrovou rychlost za slušných 9,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 186 Km/h. Kombinovaná spotřeba by měla činit 4,5l/100km.
Taigun je postaven na 17" palcových discích s pneumatikami o rozměru 205/50 R17. Design vozu je odkazem na malý model Up!
VW v současné době bude čekat na reakci zákazníků na představený koncept. Pok bude přijat kladně, pak bychom se nového modelu měli dočkat do dvou až tří let.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.