Volkswagen Golf GTI je legenda. Jeho nová varianta přináší směsici toho, na co jsme již zvyklí v novém kabátě.
Volkswagen Golf GTI se prozatím ukazuje jen jako koncept, je ale prakticky jasné, že během přerodu na sériovou verzi se již prakticky nic nezmění.
Pod kapotou konceptu je dvoulitrový motor. Jeho výkon bude dvojí, standardně nabídne 220 koní, avšak zájemci si budou moci připlatit za balíček navyšující výkon na 230 koní. Točivý moment je vysoký, 350 Nm. Díky těmto parametrům dokáže ostrý hatchback akcelerovat z klidu na stovku za 6,6 nebo 6,5 sekundy, dle výkonu.
Slušným výkonnostním parametrům byl samozřejmě přizpůsoben i podvozek. Ten je o 1,5 cm snížený a tužší, díky čemuž by se měl lépe vypořádávat se záludnostmi točitých okresek. Součástí výbavy je i elektronická náhražka samosvorného diferenciálu, díky které by mělo více síly vždy dostávat kolo s největší trakcí.
Sériová verze na sebe jistě nenechá dlouho čekat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?