Volkswagen Golf GTI je legenda. Jeho nová varianta přináší směsici toho, na co jsme již zvyklí v novém kabátě.
Volkswagen Golf GTI se prozatím ukazuje jen jako koncept, je ale prakticky jasné, že během přerodu na sériovou verzi se již prakticky nic nezmění.
Pod kapotou konceptu je dvoulitrový motor. Jeho výkon bude dvojí, standardně nabídne 220 koní, avšak zájemci si budou moci připlatit za balíček navyšující výkon na 230 koní. Točivý moment je vysoký, 350 Nm. Díky těmto parametrům dokáže ostrý hatchback akcelerovat z klidu na stovku za 6,6 nebo 6,5 sekundy, dle výkonu.
Slušným výkonnostním parametrům byl samozřejmě přizpůsoben i podvozek. Ten je o 1,5 cm snížený a tužší, díky čemuž by se měl lépe vypořádávat se záludnostmi točitých okresek. Součástí výbavy je i elektronická náhražka samosvorného diferenciálu, díky které by mělo více síly vždy dostávat kolo s největší trakcí.
Sériová verze na sebe jistě nenechá dlouho čekat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?