Volvo představilo již známé kombi V40, tentokrát však s terénními doplňky. Má tak stát mezi silničními volvy a modely XC.
V případě Volva V40 Cross Country nejde jen o design, jako v mnoha podobných případech. Volvo zvýšilo podvozek novinky o dobré čtyři centimetry, což při pohybu po horších cestách může trochu pomoci.
Pod kapotou se také objevil pohon všech kol. To by bylo velmi chvalitebné, kdyby nebyl vyhrazen jen nejsilnější variantě T5 s výkonem 254 koní. Tato motorizace dovede zrychlit z klidu na stovku za 6,1 sekundy, méně ale potěší kombinovaná spotřeba 7,8 l/100 km.
Slabší variantou je model T4, tedy čtyřválcová 1,6. Její výkon je 180 koní a vyznačuje se zejména možností spřažení s dvouspojkovou převodovkou Powershoft od Fordu. Spotřeba se má pohybovat kolem 5,5 l/100 km.
Spořivější zákazníky potěší tři dieselové varianty. Nejslabší v nabídce je čtyřválec o obejmu 1,6 litru označovaný jako D2. Výkon 115 koní stačí na zrychlení z klidu na stovku za 12,3 sekundy a spotřebu jen 3,8 l/100 km.
Motory D3 a D4 jsou pětiválcové dvoulitry, které se liší výkonem - 150 a 180 koní. Silnější variantě to stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 8,6 sekundy. Spotřeba by se přitom měla u obou motorů pohybovat kolem 5,5 l/100 km.
Oficiální výstavní premiéru můžeme očekávat v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?