Volvo představilo již známé kombi V40, tentokrát však s terénními doplňky. Má tak stát mezi silničními volvy a modely XC.
V případě Volva V40 Cross Country nejde jen o design, jako v mnoha podobných případech. Volvo zvýšilo podvozek novinky o dobré čtyři centimetry, což při pohybu po horších cestách může trochu pomoci.
Pod kapotou se také objevil pohon všech kol. To by bylo velmi chvalitebné, kdyby nebyl vyhrazen jen nejsilnější variantě T5 s výkonem 254 koní. Tato motorizace dovede zrychlit z klidu na stovku za 6,1 sekundy, méně ale potěší kombinovaná spotřeba 7,8 l/100 km.
Slabší variantou je model T4, tedy čtyřválcová 1,6. Její výkon je 180 koní a vyznačuje se zejména možností spřažení s dvouspojkovou převodovkou Powershoft od Fordu. Spotřeba se má pohybovat kolem 5,5 l/100 km.
Spořivější zákazníky potěší tři dieselové varianty. Nejslabší v nabídce je čtyřválec o obejmu 1,6 litru označovaný jako D2. Výkon 115 koní stačí na zrychlení z klidu na stovku za 12,3 sekundy a spotřebu jen 3,8 l/100 km.
Motory D3 a D4 jsou pětiválcové dvoulitry, které se liší výkonem - 150 a 180 koní. Silnější variantě to stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 8,6 sekundy. Spotřeba by se přitom měla u obou motorů pohybovat kolem 5,5 l/100 km.
Oficiální výstavní premiéru můžeme očekávat v Paříži.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?