Volkswagen rozšiřuje svoji nabídku mírně oplastovaných vozů. Přichází praktický model Cross Caddy.
Volkswagen Caddy se již nyní nabízí s pohonem obou náprav 4Motion. To přímo vybízí k výrobě verze, která se více přiblíží populárním SUV.
Nejde samozřejmě o žádnou úpravu do těžkého terénu. Podvozek je nicméně opatřen ochrannými kryty a plastové doplňky kolem kol a na náraznících by měly vydržet o něco více než choulostivý lak karoserie.
Pohled na technické změny však přisvědčí, že tady jde spíše o styl než o terénní schopnosti. Nejsou totiž žádné. Vůz jen stojí na 17palcových kolech s větším průměrem, díky čemuž je podvozek přeci jenom o něco výše nad zemí. Nakonec, ani pohon všech kol není podmínkou, Volkswagen oplastuje i variantu s pohonem předních kol.
K originálnímu vzhledu mají přispět také laky. Těch je v nabídce osm, přičemž nejzajímavější z nich je jedovatě zelená Viper. Vylepšen je také vzhled interiéru, zejména dvoubarevným provedením, které koresponduje s barvou karoserie.
V nabídce bude více motorů o výkonech 85 až 170 koní, zakoupit půjde také verze na plyn. Mimo pohonu všech kol půjdou některé motorizace kombinovat také s předovovkou DSG.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?