U BMW museli asi hodně dlouho váhat, zda na trh vypustí vůz s pohonem přední nápravy. Vozy s točící vrtulí v logu byly tradičně zadkolky, případně v poslední době i čtyřkolky. Ale předokolka?
To, jak moc BMW lpí na klasické koncepci ukazuje i řada 1, která nedbá běžných pořádků ve své třídě a taktéž využívá pohonu všech kol. Tento typ uspořádání má však značnou slabinu - systém pohonu zabírá místo v zadní části vozu. To lze pochopit u hatchbacku, který se profiluje jako sportovní. Ale u MPV?
Ano, nový koncept od BMW je čistokrevným MPV, které s délkou 435 cm míří zejména proti třídě B od Mercedesu. Z neprémiových vozů bude alespoň velikostně směřovat proti Fordu C-max nebo Renaultu Scénic.
Koncept má pod kapotou dva motory. Síla z benzínového je směřována, jak již bylo řečeno, na přední kola. Jde o tříválec o objemu 1,5 litru, což je další překvapení tohoto konceptu - byť je třeba říci, že o nasazení tříválců se u BMW mluví již déle.
Druhý motor je elektrický a je umístěn u nápravy zadní. Koncept tak představuje hybridní variantu budoucího vozu. Výkon spalovacího motorů je protazím neznámý, avšak je známý výkon elektromotoru, 75 koní, a také celkový výkon, 190 koní. Výkon spalovacího motoru tak bude něco přes 115 koní.
Vůz je schopen provozu jen na baterie a to až na vzdálenost 30 kilometrů. Při zapojení sil obou motorů se má rodinný vůz rozjet z klidu na stovku za necelých osm sekund a s pedálem na plynu by mělo být možné překonat metu 200 km/h.
V interiéru přirozeně najdeme vše potřebné pro vůz této třídy, tedy prostor a možnost nezávislého skládání a vyjímání sedadel tak, aby bylo možné přepravit třeba i celou nelegální stáčírnu alkoholu.
Většina novinářů se shoduje na tom, že novinka přijde na trh označená jako model 1 GT - již příští rok.