BMW je tradičním výrobcem vozů s pohonem zadní nápravy. Pro některé aplikace je však tento klasický pohon poněkud nepraktický. Představí BMW první vůz s koncepcí vše vepředu?
U BMW museli asi hodně dlouho váhat, zda na trh vypustí vůz s pohonem přední nápravy. Vozy s točící vrtulí v logu byly tradičně zadkolky, případně v poslední době i čtyřkolky. Ale předokolka?
To, jak moc BMW lpí na klasické koncepci ukazuje i řada 1, která nedbá běžných pořádků ve své třídě a taktéž využívá pohonu všech kol. Tento typ uspořádání má však značnou slabinu - systém pohonu zabírá místo v zadní části vozu. To lze pochopit u hatchbacku, který se profiluje jako sportovní. Ale u MPV?
Ano, nový koncept od BMW je čistokrevným MPV, které s délkou 435 cm míří zejména proti třídě B od Mercedesu. Z neprémiových vozů bude alespoň velikostně směřovat proti Fordu C-max nebo Renaultu Scénic.
Koncept má pod kapotou dva motory. Síla z benzínového je směřována, jak již bylo řečeno, na přední kola. Jde o tříválec o objemu 1,5 litru, což je další překvapení tohoto konceptu - byť je třeba říci, že o nasazení tříválců se u BMW mluví již déle.
Druhý motor je elektrický a je umístěn u nápravy zadní. Koncept tak představuje hybridní variantu budoucího vozu. Výkon spalovacího motorů je protazím neznámý, avšak je známý výkon elektromotoru, 75 koní, a také celkový výkon, 190 koní. Výkon spalovacího motoru tak bude něco přes 115 koní.
Vůz je schopen provozu jen na baterie a to až na vzdálenost 30 kilometrů. Při zapojení sil obou motorů se má rodinný vůz rozjet z klidu na stovku za necelých osm sekund a s pedálem na plynu by mělo být možné překonat metu 200 km/h.
V interiéru přirozeně najdeme vše potřebné pro vůz této třídy, tedy prostor a možnost nezávislého skládání a vyjímání sedadel tak, aby bylo možné přepravit třeba i celou nelegální stáčírnu alkoholu.
Většina novinářů se shoduje na tom, že novinka přijde na trh označená jako model 1 GT - již příští rok.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.