BMW je tradičním výrobcem vozů s pohonem zadní nápravy. Pro některé aplikace je však tento klasický pohon poněkud nepraktický. Představí BMW první vůz s koncepcí vše vepředu?
U BMW museli asi hodně dlouho váhat, zda na trh vypustí vůz s pohonem přední nápravy. Vozy s točící vrtulí v logu byly tradičně zadkolky, případně v poslední době i čtyřkolky. Ale předokolka?
To, jak moc BMW lpí na klasické koncepci ukazuje i řada 1, která nedbá běžných pořádků ve své třídě a taktéž využívá pohonu všech kol. Tento typ uspořádání má však značnou slabinu - systém pohonu zabírá místo v zadní části vozu. To lze pochopit u hatchbacku, který se profiluje jako sportovní. Ale u MPV?
Ano, nový koncept od BMW je čistokrevným MPV, které s délkou 435 cm míří zejména proti třídě B od Mercedesu. Z neprémiových vozů bude alespoň velikostně směřovat proti Fordu C-max nebo Renaultu Scénic.
Koncept má pod kapotou dva motory. Síla z benzínového je směřována, jak již bylo řečeno, na přední kola. Jde o tříválec o objemu 1,5 litru, což je další překvapení tohoto konceptu - byť je třeba říci, že o nasazení tříválců se u BMW mluví již déle.
Druhý motor je elektrický a je umístěn u nápravy zadní. Koncept tak představuje hybridní variantu budoucího vozu. Výkon spalovacího motorů je protazím neznámý, avšak je známý výkon elektromotoru, 75 koní, a také celkový výkon, 190 koní. Výkon spalovacího motoru tak bude něco přes 115 koní.
Vůz je schopen provozu jen na baterie a to až na vzdálenost 30 kilometrů. Při zapojení sil obou motorů se má rodinný vůz rozjet z klidu na stovku za necelých osm sekund a s pedálem na plynu by mělo být možné překonat metu 200 km/h.
V interiéru přirozeně najdeme vše potřebné pro vůz této třídy, tedy prostor a možnost nezávislého skládání a vyjímání sedadel tak, aby bylo možné přepravit třeba i celou nelegální stáčírnu alkoholu.
Většina novinářů se shoduje na tom, že novinka přijde na trh označená jako model 1 GT - již příští rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.