BMW překvapuje, představuje koncept předokolky

BMW 1
BMW 1, foto: BMW Group
Marek Litzman 14. září 2012 12:04
Sdílej:

BMW je tradičním výrobcem vozů s pohonem zadní nápravy. Pro některé aplikace je však tento klasický pohon poněkud nepraktický. Představí BMW první vůz s koncepcí vše vepředu?

U BMW museli asi hodně dlouho váhat, zda na trh vypustí vůz s pohonem přední nápravy. Vozy s točící vrtulí v logu byly tradičně zadkolky, případně v poslední době i čtyřkolky. Ale předokolka?

To, jak moc BMW lpí na klasické koncepci ukazuje i řada 1, která nedbá běžných pořádků ve své třídě a taktéž využívá pohonu všech kol. Tento typ uspořádání má však značnou slabinu - systém pohonu zabírá místo v zadní části vozu. To lze pochopit u hatchbacku, který se profiluje jako sportovní. Ale u MPV?

Ano, nový koncept od BMW je čistokrevným MPV, které s délkou 435 cm míří zejména proti třídě B od Mercedesu. Z neprémiových vozů bude alespoň velikostně směřovat proti Fordu C-max nebo Renaultu Scénic. 

Koncept má pod kapotou dva motory. Síla z benzínového je směřována, jak již bylo řečeno, na přední kola. Jde o tříválec o objemu 1,5 litru, což je další překvapení tohoto konceptu - byť je třeba říci, že o nasazení tříválců se u BMW mluví již déle.

Druhý motor je elektrický a je umístěn u nápravy zadní. Koncept tak představuje hybridní variantu budoucího vozu. Výkon spalovacího motorů je protazím neznámý, avšak je známý výkon elektromotoru, 75 koní, a také celkový výkon, 190 koní. Výkon spalovacího motoru tak bude něco přes 115 koní.

Vůz je schopen provozu jen na baterie a to až na vzdálenost 30 kilometrů. Při zapojení sil obou motorů se má rodinný vůz rozjet z klidu na stovku za necelých osm sekund a s pedálem na plynu by mělo být možné překonat metu 200 km/h.

V interiéru přirozeně najdeme vše potřebné pro vůz této třídy, tedy prostor a možnost nezávislého skládání a vyjímání sedadel tak, aby bylo možné přepravit třeba i celou nelegální stáčírnu alkoholu.

Většina novinářů se shoduje na tom, že novinka přijde na trh označená jako model 1 GT - již příští rok.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.