SUV jsou dnes v módě a ta malá zvláště. Není proto divu, že i Peugeot chce mířit na novou cílovou skupinu a ubrat tak pár zákazníku z konkurenčních náručí.
Po poměrně slušném úspěchu s prvním novodobým SUV Peugeotu, modelu 4008, se francouzská automobilka rozhodla pokračovat a rozšířit výrobu o menší model 2008 a větší 6008. Oba jsou prozatím ve vývoji a známe je jen náznakem v podobě studií.
Menší ze dvou zmíněných vozů by měl také získat zpět část zákazníků, kteří by mohli odejít jinam v souvislosti s ukončením výroby kombíku odvozeného od malého Peugeotu 208. Délka 414 cm tomu docela nasvědčuje.
Nyní tu máme před sebou koncept menšího ze dvou vozů. Je to další vývojový stupeň již dříve představeného Urban Crossover Conceptu. Oproti stříbrnému vozu z letošního Pekingu přijede do Paříže vůz v přímo reflexní žluté barvě, která velmi silně kontrastuje s černými nárazníky a tmavými skly.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?