Teprve před několika dny jsme představili elegantní verzi nové Mazdy 6. Nyní tu máme praktickou verzi - kombík.
Z prvních snímků nového snímku je patrné, že konstruktérům šlo více o styl nežli o praktičnost. Poměrně plynule se snížující záď může být překážkou pro naložení některých větších předmětů. Ale ruku na srdce - od toho tu Mazda 6 není.
Dynamický vzhled přídě není díky tomuto řešení nijak narušován příliš krabicoidním řešením zádě. I kombik tak působí vyrovnaně a sexy.
Technika bude prakticky jistě shodná se sedanem. Celým vozem tak budou protkány technologie Skyactive snižující spotřebu.
Oficiální představení verze pro Evropu se odehraje na autosalonu v Paříží, kde bychom se měli dozvědět také nabídku populárních dieselových motorů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.