Mazda 6 je oficiálně představena

mazda 6
mazda 6, foto: Mazda Motor
Marek Litzman 29. srpna 2012 12:50
Sdílej:

Mazda 6 bude druhým vozem, který využije kompletní paletu opatření SkyActive, která má poměrně citelně snižovat spotřebu.

Když Mazda ukončila výrobu modelu 626 a nasadila do výroby model 6, šlo o velmi příjemné osvěžení trhu. Mazda přinesla designově velmi atraktivní vůz s dobrými jízdními vlastnostmi, který se stal velmi úspěšným. Druhá generace modelu 6 Nebyla v žádném případě špatná, přesto však již nepřinesla takový závan novosti.

Nyní přijíždí třetí generace. Její design vychází z konceptu Takeri, vzhled s velkou přední maskou dobře zapamatovatelný a výrazný.

Důležitější by však měla v tomto případě být technika. Mazda se holedbá pokročilými systémy, které evolučně posouvají vlastnosti vozů se spalovacími motory zase o něco dále. Samy o sobě neznamenají nic revolučního, ale jejich kombinace je zajímavým zlepšením.

Vše začíná pod kapotou. Ve specifikaci pro ruský trh jsou k dispozici dva benzínové motory, dvoulitr a 2,5litr. Oba jsou spřaženy s převodovkami s nízkým vnitřním třením, které setří další desetinky paliva. Spotřeba benzínového dvoulitru o výkonu 150 koní má být 6 litrů s manuální převodovkou a 6,1 litru s automatem. Větší motor o výkonu 161 koní si s automatickou převodovkou vyžádá 6,4 litru. K dispozici bude také úsporné vypínání motoru na semaforech a pro větší motor také systém i-ELOOP, který využívá pro rekuperaci energie kondenzátor. Ten lze na rozdíl od baterie nabíjet velmi rychle, díky čemuž pojme dostatek energie i při krátkém brzdění.

Mazda se také snaží o odlehčování svých vozů. Základní Mazda 6 bude mít hmotnost příjemných 1340 kilo, což je o 60 kg méně než u současného dvoulitru. Vzhledem k prodloužení o 10 centimetrů na celkovou délku 487 cm to není špatný výsledek.

Mazda má být vybavena také řadou zajímavých technických prvků. Světlomety mají mít samočinný systém přepínání mezi dálkovými a potkávacími, pokročilý systém má také počítat jejich natočení při průjezdu zatáčkou. K dispozici bude i systém monitorování slepého úhlu a systém hlídající vyjetí z pruhu. Všemožné brzdové pomocníky může reprezentovat například systém samočinného brzdění fungující v rychlostech do 30 km/h.

Mazda ve svých tiskových materiálech vychvaluje také dokonalé souznění řidiče s vozem, mrštnost a dobré jízdní vlastnosti. Na zkoušku oprávněnosti těchto tvrzení budeme ale muset ještě chvíli počkat. Oficiální představení pro Evropu se odehraje za měsíc na autosalonu v Paříži. 

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.