Mazda 6 bude druhým vozem, který využije kompletní paletu opatření SkyActive, která má poměrně citelně snižovat spotřebu.
Když Mazda ukončila výrobu modelu 626 a nasadila do výroby model 6, šlo o velmi příjemné osvěžení trhu. Mazda přinesla designově velmi atraktivní vůz s dobrými jízdními vlastnostmi, který se stal velmi úspěšným. Druhá generace modelu 6 Nebyla v žádném případě špatná, přesto však již nepřinesla takový závan novosti.
Nyní přijíždí třetí generace. Její design vychází z konceptu Takeri, vzhled s velkou přední maskou dobře zapamatovatelný a výrazný.
Důležitější by však měla v tomto případě být technika. Mazda se holedbá pokročilými systémy, které evolučně posouvají vlastnosti vozů se spalovacími motory zase o něco dále. Samy o sobě neznamenají nic revolučního, ale jejich kombinace je zajímavým zlepšením.
Vše začíná pod kapotou. Ve specifikaci pro ruský trh jsou k dispozici dva benzínové motory, dvoulitr a 2,5litr. Oba jsou spřaženy s převodovkami s nízkým vnitřním třením, které setří další desetinky paliva. Spotřeba benzínového dvoulitru o výkonu 150 koní má být 6 litrů s manuální převodovkou a 6,1 litru s automatem. Větší motor o výkonu 161 koní si s automatickou převodovkou vyžádá 6,4 litru. K dispozici bude také úsporné vypínání motoru na semaforech a pro větší motor také systém i-ELOOP, který využívá pro rekuperaci energie kondenzátor. Ten lze na rozdíl od baterie nabíjet velmi rychle, díky čemuž pojme dostatek energie i při krátkém brzdění.
Mazda se také snaží o odlehčování svých vozů. Základní Mazda 6 bude mít hmotnost příjemných 1340 kilo, což je o 60 kg méně než u současného dvoulitru. Vzhledem k prodloužení o 10 centimetrů na celkovou délku 487 cm to není špatný výsledek.
Mazda má být vybavena také řadou zajímavých technických prvků. Světlomety mají mít samočinný systém přepínání mezi dálkovými a potkávacími, pokročilý systém má také počítat jejich natočení při průjezdu zatáčkou. K dispozici bude i systém monitorování slepého úhlu a systém hlídající vyjetí z pruhu. Všemožné brzdové pomocníky může reprezentovat například systém samočinného brzdění fungující v rychlostech do 30 km/h.
Mazda ve svých tiskových materiálech vychvaluje také dokonalé souznění řidiče s vozem, mrštnost a dobré jízdní vlastnosti. Na zkoušku oprávněnosti těchto tvrzení budeme ale muset ještě chvíli počkat. Oficiální představení pro Evropu se odehraje za měsíc na autosalonu v Paříži.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.