Mazda 6 bude druhým vozem, který využije kompletní paletu opatření SkyActive, která má poměrně citelně snižovat spotřebu.
Když Mazda ukončila výrobu modelu 626 a nasadila do výroby model 6, šlo o velmi příjemné osvěžení trhu. Mazda přinesla designově velmi atraktivní vůz s dobrými jízdními vlastnostmi, který se stal velmi úspěšným. Druhá generace modelu 6 Nebyla v žádném případě špatná, přesto však již nepřinesla takový závan novosti.
Nyní přijíždí třetí generace. Její design vychází z konceptu Takeri, vzhled s velkou přední maskou dobře zapamatovatelný a výrazný.
Důležitější by však měla v tomto případě být technika. Mazda se holedbá pokročilými systémy, které evolučně posouvají vlastnosti vozů se spalovacími motory zase o něco dále. Samy o sobě neznamenají nic revolučního, ale jejich kombinace je zajímavým zlepšením.
Vše začíná pod kapotou. Ve specifikaci pro ruský trh jsou k dispozici dva benzínové motory, dvoulitr a 2,5litr. Oba jsou spřaženy s převodovkami s nízkým vnitřním třením, které setří další desetinky paliva. Spotřeba benzínového dvoulitru o výkonu 150 koní má být 6 litrů s manuální převodovkou a 6,1 litru s automatem. Větší motor o výkonu 161 koní si s automatickou převodovkou vyžádá 6,4 litru. K dispozici bude také úsporné vypínání motoru na semaforech a pro větší motor také systém i-ELOOP, který využívá pro rekuperaci energie kondenzátor. Ten lze na rozdíl od baterie nabíjet velmi rychle, díky čemuž pojme dostatek energie i při krátkém brzdění.
Mazda se také snaží o odlehčování svých vozů. Základní Mazda 6 bude mít hmotnost příjemných 1340 kilo, což je o 60 kg méně než u současného dvoulitru. Vzhledem k prodloužení o 10 centimetrů na celkovou délku 487 cm to není špatný výsledek.
Mazda má být vybavena také řadou zajímavých technických prvků. Světlomety mají mít samočinný systém přepínání mezi dálkovými a potkávacími, pokročilý systém má také počítat jejich natočení při průjezdu zatáčkou. K dispozici bude i systém monitorování slepého úhlu a systém hlídající vyjetí z pruhu. Všemožné brzdové pomocníky může reprezentovat například systém samočinného brzdění fungující v rychlostech do 30 km/h.
Mazda ve svých tiskových materiálech vychvaluje také dokonalé souznění řidiče s vozem, mrštnost a dobré jízdní vlastnosti. Na zkoušku oprávněnosti těchto tvrzení budeme ale muset ještě chvíli počkat. Oficiální představení pro Evropu se odehraje za měsíc na autosalonu v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.