Mazda 6 je oficiálně představena

mazda 6
mazda 6, foto: Mazda Motor
Marek Litzman 29. srpna 2012 12:50
Sdílej:

Mazda 6 bude druhým vozem, který využije kompletní paletu opatření SkyActive, která má poměrně citelně snižovat spotřebu.

Když Mazda ukončila výrobu modelu 626 a nasadila do výroby model 6, šlo o velmi příjemné osvěžení trhu. Mazda přinesla designově velmi atraktivní vůz s dobrými jízdními vlastnostmi, který se stal velmi úspěšným. Druhá generace modelu 6 Nebyla v žádném případě špatná, přesto však již nepřinesla takový závan novosti.

Nyní přijíždí třetí generace. Její design vychází z konceptu Takeri, vzhled s velkou přední maskou dobře zapamatovatelný a výrazný.

Důležitější by však měla v tomto případě být technika. Mazda se holedbá pokročilými systémy, které evolučně posouvají vlastnosti vozů se spalovacími motory zase o něco dále. Samy o sobě neznamenají nic revolučního, ale jejich kombinace je zajímavým zlepšením.

Vše začíná pod kapotou. Ve specifikaci pro ruský trh jsou k dispozici dva benzínové motory, dvoulitr a 2,5litr. Oba jsou spřaženy s převodovkami s nízkým vnitřním třením, které setří další desetinky paliva. Spotřeba benzínového dvoulitru o výkonu 150 koní má být 6 litrů s manuální převodovkou a 6,1 litru s automatem. Větší motor o výkonu 161 koní si s automatickou převodovkou vyžádá 6,4 litru. K dispozici bude také úsporné vypínání motoru na semaforech a pro větší motor také systém i-ELOOP, který využívá pro rekuperaci energie kondenzátor. Ten lze na rozdíl od baterie nabíjet velmi rychle, díky čemuž pojme dostatek energie i při krátkém brzdění.

Mazda se také snaží o odlehčování svých vozů. Základní Mazda 6 bude mít hmotnost příjemných 1340 kilo, což je o 60 kg méně než u současného dvoulitru. Vzhledem k prodloužení o 10 centimetrů na celkovou délku 487 cm to není špatný výsledek.

Mazda má být vybavena také řadou zajímavých technických prvků. Světlomety mají mít samočinný systém přepínání mezi dálkovými a potkávacími, pokročilý systém má také počítat jejich natočení při průjezdu zatáčkou. K dispozici bude i systém monitorování slepého úhlu a systém hlídající vyjetí z pruhu. Všemožné brzdové pomocníky může reprezentovat například systém samočinného brzdění fungující v rychlostech do 30 km/h.

Mazda ve svých tiskových materiálech vychvaluje také dokonalé souznění řidiče s vozem, mrštnost a dobré jízdní vlastnosti. Na zkoušku oprávněnosti těchto tvrzení budeme ale muset ještě chvíli počkat. Oficiální představení pro Evropu se odehraje za měsíc na autosalonu v Paříži. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?