Na nedávné prezentaci modelu Rapid ukázala automobilka Škoda několik snímků, které by mohly, podle některý přítomných novinářů, představovat předobraz třetí generace modelu Octavia.
Níže uvedené obrázky, které zveřejnil francouzský L'Automobile a dali vzniknout diskuzi o tom, zda automobilka opravdu ukázala model Rapid. Podrobnější studie snímků ukazuje, že zobrazený vůz opravdu není Rapid, případně jeho hatchbacková verze.
Delší rozvor a uhlazený design ukazují spíše na příbuznost s konceptem VisionD, který by se měl stát předobrazem nové Octavie.
Co přesně fotografie ukazují vědí pouze zasvěcení lidé z automobilky Škoda. Co však můžeme s jistotou říci je, že nová Octavia by měla mít premiéru příští rok, pravděpodobně v Ženevě a její design bude ovlivněn modely Rapid a VisionD.
S největší pravděpodobností se náznak budoucí Octavie na prezentaci nedostal náhodou, ale jako součást marketingové strategie značky. Automobilka tak postupně navnazuje své příznivce na nový model a zároveň nechá zákazníkům prostor pro jejich fantazii, aby mohli nad novým modelem přemýšlet, jak bude vypadat, jak se v něm budou cítit. Tyto fantazie mají za výsledek, že se zákazníci na nový vůz těší a to je přesně to, čeho chce automobilka dosáhnout.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.