Německá automobilka Audi představuje své plány na model A2, který by měl být představen v roce 2014. Oproti konceptu z roku 2011 proběhlo několik změn a vůz se tak více přiblížil a přizpůsobil dnešnímu designovému jazyku automobilky.
Model A2 je cílen jako prémiové městské auto nabízející vysokou kvalitu, prostorný interiér, ale zároveň malé vnější rozměry pro snadné proplouvání městskou džunglí. Vnějšími rozměry A2 téměř odpovídá modelu A3. Mezi přímé rivaly řadí automobilka Mercedes třídy B, případně BMW 1 GT.
Interiér nabízí dostatek prostoru pro pět dospělých lidí a dostatek odkládacích prostor. Ani vzadu sedící pasažéři by si neměli stěžovat na nedostatek prostoru nad hlavou, nebo na kolena.
Nové Audi A2 bude postaveno na koncernové modulární platformě MQB, která umožňuje osazení vozu velkým množstvím motorů z dílen VW. Původním plánem bylo vytvoření hybridní verze, ale nyní automobilka naznačila, že by se pod kapotu nového hatchbacku měly dostat motory 1,4 TSI a 1,8 TFSI, s výkony 120 až 180 koní. Diesely budou zastoupeny motory 1,6 TDI a 2,0 TDI s výkony 105 a 150 koní.
Prvotní plány na vytvoření elektrické verze modelu A2 automobilka prozatím nezavrhla. V současné době je potvrzena hybridní verze modelu A3 a také čistě elektrickou verzi A3 e-tron automobilka testuje. Vzhledem k technické blízkosti modelů A2 a A3 je pravděpodobné, že se elektrické verze modelu A2 dočkáme.
Původní model A2, představený v roce 2000 byl revoluční svou celohliníkovou karosérii, striktně aerodynamickým tvarem a váhou pouhých 895 kg. To vše umožnilo vytvoření verze s motorem 1,2 TDI, která byla schopna jezdit s průměrnou spotřebou 3l/100km. Použití drahých materiálů a technologií, které v dané třídě nikdo předtím nepoužil, se projevilo na ceně, která byla příliš vysoká, než aby si vůz našel dostatek zájemců. Z finančního hlediska se tak model A2 stal propadákem. Použití modulární platformy a mnoha koncernových dílů by mělo novému vozu zajistit výrazně rozumnější cenu, než měla předchozí generace.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?