Audi A2 - podruhé do jiné řeky

Pavel Dvořák, 16. srpna 2012, 08:49 Google+

Německá automobilka Audi představuje své plány na model A2, který by měl být představen v roce 2014. Oproti konceptu z roku 2011 proběhlo několik změn a vůz se tak více přiblížil a přizpůsobil dnešnímu designovému jazyku automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A2

A2 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

 

Model A2 je cílen jako prémiové městské auto nabízející vysokou kvalitu, prostorný interiér, ale zároveň malé vnější rozměry pro snadné proplouvání městskou džunglí. Vnějšími rozměry A2 téměř odpovídá modelu A3. Mezi přímé rivaly řadí automobilka Mercedes třídy B, případně BMW 1 GT.

Interiér nabízí dostatek prostoru pro pět dospělých lidí a dostatek odkládacích prostor. Ani vzadu sedící pasažéři by si neměli stěžovat na nedostatek prostoru nad hlavou, nebo na kolena.

Nové Audi A2 bude postaveno na koncernové modulární platformě MQB, která umožňuje osazení vozu velkým množstvím motorů z dílen VW. Původním plánem bylo vytvoření hybridní verze, ale nyní automobilka naznačila, že by se pod kapotu nového hatchbacku měly dostat motory 1,4 TSI a 1,8 TFSI, s výkony 120 až 180 koní. Diesely budou zastoupeny motory 1,6 TDI a 2,0 TDI s výkony 105 a 150 koní.

Prvotní plány na vytvoření elektrické verze modelu A2 automobilka prozatím nezavrhla. V současné době je potvrzena hybridní verze modelu A3 a také čistě elektrickou verzi A3 e-tron automobilka testuje. Vzhledem k technické blízkosti modelů A2 a A3 je pravděpodobné, že se elektrické verze modelu A2 dočkáme.

Původní model A2, představený v roce 2000 byl revoluční svou celohliníkovou karosérii, striktně aerodynamickým tvarem a váhou pouhých 895 kg. To vše umožnilo vytvoření verze s motorem 1,2 TDI, která byla schopna jezdit s průměrnou spotřebou 3l/100km. Použití drahých materiálů a technologií, které v dané třídě nikdo předtím nepoužil, se projevilo na ceně, která byla příliš vysoká, než aby si vůz našel dostatek zájemců. Z finančního hlediska se tak model A2 stal propadákem. Použití modulární platformy a mnoha koncernových dílů by mělo novému vozu zajistit výrazně rozumnější cenu, než měla předchozí generace. 

 

 

Vytisknout

Diskuze: Audi A2 - podruhé do jiné řeky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

fiat 500l

Fiat 500XL - patentové snímky prozradily přerostlou pětistovku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud