Deviata generácia japonskej Hpndy Accord prichádza na scénu! Automobilka zverejnila prvé fotografie vo špecifikácii pre americký trh.
Honda Accord aktuálnej 8. generácie dostala len v priebehu minulého roku facelift, no japonci už predstavujú novú, v poradí deviatu generáciu japonského modelu strednej triedy. Automobilka uvoľnila prvé oficiálne snímky, zatiaľ však len pre americký trh. Ak to bude tak ako doteraz, náš európsky Accord dostane trochu odlišný dizajn, ale nechajme sa prekvapiť.
Novinka má byť oproti predchodcovi väčšia, bohatšie vybavená a taktiež luxusnejšia. Honda napriek svojej proklamovanej „športovosti“ vytvorila trochu konzervatívny dizajn nového Accorda, predná aj zadná časť pôsobia oproti aktuálnemu modelu podstatne usadlejším dojmom. Dizajn je samozrejme subjektívnou záležitosťou, no pri hodnotení vzhľadu si odporúčam spomenúť na najbližšieho konkurenta – Mazda 6.
Nový Accord bude v Amerike poháňaný štvorvalcovým motorom s objemom 2,4 litra (135 kW/181 k a 240 Nm) v spojení buď s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V ponuke bude aj šesťvalec 3,5 V6 (202 kW/271 k a 344 Nm. Honda ponúkne aj hybridnú verziu poháňanú benzínovým dvojlitrom a elektromotorom.
Na bližšie informácie ohľadom novej Hondy Accord si budeme musieť počkať.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?