Deviata generácia japonskej Hpndy Accord prichádza na scénu! Automobilka zverejnila prvé fotografie vo špecifikácii pre americký trh.
Honda Accord aktuálnej 8. generácie dostala len v priebehu minulého roku facelift, no japonci už predstavujú novú, v poradí deviatu generáciu japonského modelu strednej triedy. Automobilka uvoľnila prvé oficiálne snímky, zatiaľ však len pre americký trh. Ak to bude tak ako doteraz, náš európsky Accord dostane trochu odlišný dizajn, ale nechajme sa prekvapiť.
Novinka má byť oproti predchodcovi väčšia, bohatšie vybavená a taktiež luxusnejšia. Honda napriek svojej proklamovanej „športovosti“ vytvorila trochu konzervatívny dizajn nového Accorda, predná aj zadná časť pôsobia oproti aktuálnemu modelu podstatne usadlejším dojmom. Dizajn je samozrejme subjektívnou záležitosťou, no pri hodnotení vzhľadu si odporúčam spomenúť na najbližšieho konkurenta – Mazda 6.
Nový Accord bude v Amerike poháňaný štvorvalcovým motorom s objemom 2,4 litra (135 kW/181 k a 240 Nm) v spojení buď s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V ponuke bude aj šesťvalec 3,5 V6 (202 kW/271 k a 344 Nm. Honda ponúkne aj hybridnú verziu poháňanú benzínovým dvojlitrom a elektromotorom.
Na bližšie informácie ohľadom novej Hondy Accord si budeme musieť počkať.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.