Druhá generácia japonského hatchbacku Toyota Auris sa opäť predčasne ukázala na cestách, prichytili ju pri tom špionážni fotografi.
Odhaľovanie novej generácie kompaktného hatchbacku Toyota Auris zrejme nejde automobilke podľa plánu. Alebo si myslíte, že by bola druhá séria špionážnych fotografií celkom odhalenej novej generácie Aurisu len čistou náhodou? Nech je to akokoľvek, faktom je, že druhá generácia japonského hatchbacku sa od predchodcu radikálne odlíši. Nové fotografie priniesol britský magazín Autocar.co.uk.
Podľa dostupných fotografií môžeme konštatovať, že vzhľad nového Aurisu bude o čosi ostrejší, ako u predchodcu. Nie, Auris ani vo svojom druhom vydaní zrejme nikoho na prvý pohľad nechytí za srdce, no predná aj zadná časť nesú ostrejšie rysy než doteraz. Otázkou však je, či nie je takýto dizajn už trochu prekombinovaný...
Neoficiálne informácie hovoria o tom, že pod kapotou nového Aurisu sa objavia naftové motory s objemom 1,6 a 2,0 litra z dielní nemeckého BMW. Tie nahradia aktuálne motory 1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 D-CAT. V ponuke nebudú chýbať ani osvedčené motorizácie 1,33 VVT-i a 1,6 VVT-i, ponuku má obohatiť aj preplňovaná „jedna-šestka“. Samozrejmosťou bude aj hybridná verzia Auris HSD.
Nová Toyota Auris by sa mala dostať na trh už začiatkom budúceho roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?