Druhá generácia japonského hatchbacku Toyota Auris sa opäť predčasne ukázala na cestách, prichytili ju pri tom špionážni fotografi.
Odhaľovanie novej generácie kompaktného hatchbacku Toyota Auris zrejme nejde automobilke podľa plánu. Alebo si myslíte, že by bola druhá séria špionážnych fotografií celkom odhalenej novej generácie Aurisu len čistou náhodou? Nech je to akokoľvek, faktom je, že druhá generácia japonského hatchbacku sa od predchodcu radikálne odlíši. Nové fotografie priniesol britský magazín Autocar.co.uk.
Podľa dostupných fotografií môžeme konštatovať, že vzhľad nového Aurisu bude o čosi ostrejší, ako u predchodcu. Nie, Auris ani vo svojom druhom vydaní zrejme nikoho na prvý pohľad nechytí za srdce, no predná aj zadná časť nesú ostrejšie rysy než doteraz. Otázkou však je, či nie je takýto dizajn už trochu prekombinovaný...
Neoficiálne informácie hovoria o tom, že pod kapotou nového Aurisu sa objavia naftové motory s objemom 1,6 a 2,0 litra z dielní nemeckého BMW. Tie nahradia aktuálne motory 1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 D-CAT. V ponuke nebudú chýbať ani osvedčené motorizácie 1,33 VVT-i a 1,6 VVT-i, ponuku má obohatiť aj preplňovaná „jedna-šestka“. Samozrejmosťou bude aj hybridná verzia Auris HSD.
Nová Toyota Auris by sa mala dostať na trh už začiatkom budúceho roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.