Americký Jeep predstavuje najvýkonnejší Grand Cherokee SRT8 v špeciálnych edíciách Alpine a Vapor.
Automobilka Jeep si pre nasledujúci modelový rok 2013 pripravila novinku. Tá sa bude týkať najvýkonnejšieho sériového Jeepu všetkých čias – Grand Cherokee SRT8. Novinkou pre najsilnejšiu verziu tohto modelu budú špeciálne edície Alpine a Vapor, ktoré sa od bežného SRT8 odlíšia vyšperkovaným exteriérom.
Verzia SRT8 Alpine sa vyznačuje lesklým bielym lakom s čiernymi doplnkami, verzia Vapor je lakovaná v čiernej metalíze. Obe verzie zdobí viacero špecifických doplnkov, ako upravený dizajn masky chladiča, 20-palcové lesklé čierne disky, alebo rovnako lakovaný pás spájajúci koncové svetlomety.
Pripomíname, že najexkluzívnejší model Grand Cherokee SRT8 vo všetkých verziách poháňa atmosférický vidlicový osemvalec 6,4 V8 HEMI (344 kW/468 k, 624 Nm) spojený s 5-stupňovou automatickou prevodovkou a systémom pohonu všetkých kolies Quadra-Trac.
SRT8 s pohotovostnou hmotnosťou 2 360 kg zrýchli z nuly na stovku za rovných 5 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 257 km/h. Priemerná udávaná spotreba činí 14,1 l/100 km.
Za špeciálnu edíciu Vapor a Alpine sa bude za Jeep Grand Cherokee SRT8 pre modelový rok 2013 na severoamerickom trhu oproti bežnému prevedeniu SRT8 priplácať 2 495 USD. Výsledná cena je stanovená na 60 920 USD.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.