Americký Jeep predstavuje najvýkonnejší Grand Cherokee SRT8 v špeciálnych edíciách Alpine a Vapor.
Automobilka Jeep si pre nasledujúci modelový rok 2013 pripravila novinku. Tá sa bude týkať najvýkonnejšieho sériového Jeepu všetkých čias – Grand Cherokee SRT8. Novinkou pre najsilnejšiu verziu tohto modelu budú špeciálne edície Alpine a Vapor, ktoré sa od bežného SRT8 odlíšia vyšperkovaným exteriérom.
Verzia SRT8 Alpine sa vyznačuje lesklým bielym lakom s čiernymi doplnkami, verzia Vapor je lakovaná v čiernej metalíze. Obe verzie zdobí viacero špecifických doplnkov, ako upravený dizajn masky chladiča, 20-palcové lesklé čierne disky, alebo rovnako lakovaný pás spájajúci koncové svetlomety.
Pripomíname, že najexkluzívnejší model Grand Cherokee SRT8 vo všetkých verziách poháňa atmosférický vidlicový osemvalec 6,4 V8 HEMI (344 kW/468 k, 624 Nm) spojený s 5-stupňovou automatickou prevodovkou a systémom pohonu všetkých kolies Quadra-Trac.
SRT8 s pohotovostnou hmotnosťou 2 360 kg zrýchli z nuly na stovku za rovných 5 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 257 km/h. Priemerná udávaná spotreba činí 14,1 l/100 km.
Za špeciálnu edíciu Vapor a Alpine sa bude za Jeep Grand Cherokee SRT8 pre modelový rok 2013 na severoamerickom trhu oproti bežnému prevedeniu SRT8 priplácať 2 495 USD. Výsledná cena je stanovená na 60 920 USD.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.