Americký Jeep predstavuje najvýkonnejší Grand Cherokee SRT8 v špeciálnych edíciách Alpine a Vapor.
Automobilka Jeep si pre nasledujúci modelový rok 2013 pripravila novinku. Tá sa bude týkať najvýkonnejšieho sériového Jeepu všetkých čias – Grand Cherokee SRT8. Novinkou pre najsilnejšiu verziu tohto modelu budú špeciálne edície Alpine a Vapor, ktoré sa od bežného SRT8 odlíšia vyšperkovaným exteriérom.
Verzia SRT8 Alpine sa vyznačuje lesklým bielym lakom s čiernymi doplnkami, verzia Vapor je lakovaná v čiernej metalíze. Obe verzie zdobí viacero špecifických doplnkov, ako upravený dizajn masky chladiča, 20-palcové lesklé čierne disky, alebo rovnako lakovaný pás spájajúci koncové svetlomety.
Pripomíname, že najexkluzívnejší model Grand Cherokee SRT8 vo všetkých verziách poháňa atmosférický vidlicový osemvalec 6,4 V8 HEMI (344 kW/468 k, 624 Nm) spojený s 5-stupňovou automatickou prevodovkou a systémom pohonu všetkých kolies Quadra-Trac.
SRT8 s pohotovostnou hmotnosťou 2 360 kg zrýchli z nuly na stovku za rovných 5 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 257 km/h. Priemerná udávaná spotreba činí 14,1 l/100 km.
Za špeciálnu edíciu Vapor a Alpine sa bude za Jeep Grand Cherokee SRT8 pre modelový rok 2013 na severoamerickom trhu oproti bežnému prevedeniu SRT8 priplácať 2 495 USD. Výsledná cena je stanovená na 60 920 USD.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.