Americký Jeep predstavuje najvýkonnejší Grand Cherokee SRT8 v špeciálnych edíciách Alpine a Vapor.
Automobilka Jeep si pre nasledujúci modelový rok 2013 pripravila novinku. Tá sa bude týkať najvýkonnejšieho sériového Jeepu všetkých čias – Grand Cherokee SRT8. Novinkou pre najsilnejšiu verziu tohto modelu budú špeciálne edície Alpine a Vapor, ktoré sa od bežného SRT8 odlíšia vyšperkovaným exteriérom.
Verzia SRT8 Alpine sa vyznačuje lesklým bielym lakom s čiernymi doplnkami, verzia Vapor je lakovaná v čiernej metalíze. Obe verzie zdobí viacero špecifických doplnkov, ako upravený dizajn masky chladiča, 20-palcové lesklé čierne disky, alebo rovnako lakovaný pás spájajúci koncové svetlomety.
Pripomíname, že najexkluzívnejší model Grand Cherokee SRT8 vo všetkých verziách poháňa atmosférický vidlicový osemvalec 6,4 V8 HEMI (344 kW/468 k, 624 Nm) spojený s 5-stupňovou automatickou prevodovkou a systémom pohonu všetkých kolies Quadra-Trac.
SRT8 s pohotovostnou hmotnosťou 2 360 kg zrýchli z nuly na stovku za rovných 5 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 257 km/h. Priemerná udávaná spotreba činí 14,1 l/100 km.
Za špeciálnu edíciu Vapor a Alpine sa bude za Jeep Grand Cherokee SRT8 pre modelový rok 2013 na severoamerickom trhu oproti bežnému prevedeniu SRT8 priplácať 2 495 USD. Výsledná cena je stanovená na 60 920 USD.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?