Praktičtější verze řady jedna se má představit na Pařížské Motor Show. Novinka navíc dostane, pro BMW netypicky, pohon předních kol. BMW 1 GT by se tak mělo stát prvním BMW v historii automobilky s předním náhonem.
Nové 1 GT bude postaveno na stejné platformě, jako dostane nová generace vozu MINI. Model 1 GT tak bude levnější a praktičtější variantou k řadě 1. Pravděpodobně se tak bude jednat o nejlevnější BMW.
Dr Klaus Draeger, člen představenstva automobilky potvrdil, že BMW s pohonem předních kol určitě přijde. Draeger potvrdil, že automobilka získala pří vývoji a výrobě modelu MINI dostatek zkušeností s tím, jak vytvořit zábavný automobil s pohonem předních kol, který i přes vysoký výkon nebude při jeho využívání "tahat za volant".
Aby se nové 1 GT odlišilo od nového MINI, tak BMW plánuje vytvořit nový vůz jako praktičtější ve stylu MPV. Hlavním konkurentem by měla být třída B automobilky Mercedes. Nová platforma bude lehčí a zároveň větší, než u současného MINI. Platforma bude také flexibilní a umožní zajistit řidiči MINI nízkou řidičskou pozici, zatímco řidič BMW 1 GT bude sedět spíše výše ve stylu vozů MPV.
Ve srovnání s MINI bude mít 1 GT motory s vyšším výkonem. Jako novinku bychom pod kapotou mohli objevit tříválcový 1,5 litrový diesel. Automobil by měl být vyroben v souladu s tradicemi automobilky - měl by tedy být dostatečně rychlý a dobře ovladatelný. 100 koní by mělo být minimum.
Veškeré motory budou vycházet z modulárního systému značky BMW. Ten je postaven okolo válců s ideálním obsahem 500 kubických centimetrů. Řada těchto motorů obsahuje 1,5 litrové tříválce, 2 litrové čtyřválce a 3 litrové šestiválce. Pod kapotou modelu 1 GT najdeme přeplňované benzínové a naftové tříválce a čtyřválce.
Dalším rozdílem mezi BMW 1 GT a novým Mini bude také použití rozdílných převodovek. Oba vozy dostanou buď šestistupňový manuál, nebo osmistupňový automat v případě BMW respektive šestistupňový automat v případě MINI.
BMW také plánuje hybridní a plně elektrickou verzi řady 1 GT.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.