BMW 1 GT - poprvé s předním náhonem

BMW
BMW, foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 2. srpna 2012 08:34
Sdílej:

Praktičtější verze řady jedna se má představit na Pařížské Motor Show. Novinka navíc dostane, pro BMW netypicky, pohon předních kol. BMW 1 GT by se tak mělo stát prvním BMW v historii automobilky s předním náhonem.

 

Nové 1 GT bude postaveno na stejné platformě, jako dostane nová generace vozu MINI. Model 1 GT tak bude levnější a praktičtější variantou k řadě 1. Pravděpodobně se tak bude jednat o nejlevnější BMW.

Dr Klaus Draeger, člen představenstva automobilky potvrdil, že BMW s pohonem předních kol určitě přijde. Draeger potvrdil, že automobilka získala pří vývoji a výrobě modelu MINI dostatek zkušeností s tím, jak vytvořit zábavný automobil s pohonem předních kol, který i přes vysoký výkon nebude při jeho využívání "tahat za volant".

Aby se nové 1 GT odlišilo od nového MINI, tak BMW plánuje vytvořit nový vůz jako praktičtější ve stylu MPV. Hlavním konkurentem by měla být třída B automobilky Mercedes. Nová platforma bude lehčí a zároveň větší, než u současného MINI. Platforma bude také flexibilní a umožní zajistit řidiči MINI nízkou řidičskou pozici, zatímco řidič BMW 1 GT bude sedět spíše výše ve stylu vozů MPV.

Ve srovnání s MINI bude mít 1 GT motory s vyšším výkonem. Jako novinku bychom pod kapotou mohli objevit tříválcový 1,5 litrový diesel. Automobil by měl být vyroben v souladu s tradicemi automobilky - měl by tedy být dostatečně rychlý a dobře ovladatelný. 100 koní by mělo být minimum.

Veškeré motory budou vycházet z modulárního systému značky BMW. Ten je postaven okolo válců s ideálním obsahem 500 kubických centimetrů. Řada těchto motorů obsahuje 1,5 litrové tříválce, 2 litrové čtyřválce a 3 litrové šestiválce. Pod kapotou modelu 1 GT najdeme přeplňované benzínové a naftové tříválce a čtyřválce.

Dalším rozdílem mezi BMW 1 GT a novým Mini bude také použití rozdílných převodovek. Oba vozy dostanou buď šestistupňový manuál, nebo osmistupňový automat v případě BMW respektive šestistupňový automat v případě MINI.

BMW také plánuje hybridní a plně elektrickou verzi řady 1 GT.

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.