Praktičtější verze řady jedna se má představit na Pařížské Motor Show. Novinka navíc dostane, pro BMW netypicky, pohon předních kol. BMW 1 GT by se tak mělo stát prvním BMW v historii automobilky s předním náhonem.
Nové 1 GT bude postaveno na stejné platformě, jako dostane nová generace vozu MINI. Model 1 GT tak bude levnější a praktičtější variantou k řadě 1. Pravděpodobně se tak bude jednat o nejlevnější BMW.
Dr Klaus Draeger, člen představenstva automobilky potvrdil, že BMW s pohonem předních kol určitě přijde. Draeger potvrdil, že automobilka získala pří vývoji a výrobě modelu MINI dostatek zkušeností s tím, jak vytvořit zábavný automobil s pohonem předních kol, který i přes vysoký výkon nebude při jeho využívání "tahat za volant".
Aby se nové 1 GT odlišilo od nového MINI, tak BMW plánuje vytvořit nový vůz jako praktičtější ve stylu MPV. Hlavním konkurentem by měla být třída B automobilky Mercedes. Nová platforma bude lehčí a zároveň větší, než u současného MINI. Platforma bude také flexibilní a umožní zajistit řidiči MINI nízkou řidičskou pozici, zatímco řidič BMW 1 GT bude sedět spíše výše ve stylu vozů MPV.
Ve srovnání s MINI bude mít 1 GT motory s vyšším výkonem. Jako novinku bychom pod kapotou mohli objevit tříválcový 1,5 litrový diesel. Automobil by měl být vyroben v souladu s tradicemi automobilky - měl by tedy být dostatečně rychlý a dobře ovladatelný. 100 koní by mělo být minimum.
Veškeré motory budou vycházet z modulárního systému značky BMW. Ten je postaven okolo válců s ideálním obsahem 500 kubických centimetrů. Řada těchto motorů obsahuje 1,5 litrové tříválce, 2 litrové čtyřválce a 3 litrové šestiválce. Pod kapotou modelu 1 GT najdeme přeplňované benzínové a naftové tříválce a čtyřválce.
Dalším rozdílem mezi BMW 1 GT a novým Mini bude také použití rozdílných převodovek. Oba vozy dostanou buď šestistupňový manuál, nebo osmistupňový automat v případě BMW respektive šestistupňový automat v případě MINI.
BMW také plánuje hybridní a plně elektrickou verzi řady 1 GT.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.