Francúzske rodinné MPV od Peugeotu neodchádza do zabudnutia ani po desiatich rokoch výroby, ale dostáva ďalší facelift.
Francúzske MPV Peugeot 807 vznikol v aktuálnej generácii ešte v roku 2002 v spolupráci s talianskymi automobilkami Lancia a Fiat, pridal sa aj koncernový Citroen. Zatiaľ čo sa talianska Lancia Phedra a Fiat Ulysse odobrali do automobilového dôchodku a už sa nepredávajú, francúzske MPV ešte stále ostávajú v ponuke. Citroen C8 dostal facelift pred pár týždňami, jeho súrodenec Peugeot 807 prichádza na rad ako posledný.
Príliš veľké zmeny vzhľadu na karosérii rodinného Peugeotu nehľadajte. Vpredu a vzadu sa mierne zmenilo logo výrobcu, na zadných výklopných dverách bola prepracovaná chrómovaná lišta. Interiér najdrahšej verzie Allure je čalúnený alcantarou – to sú všetky postrehnuteľné zmeny.
Pod kapotou Peugeotu 807 naďalej slúži naftový štvorvalec 2,0 HDi naladený na maximálne výkony 100 kW a 120 kW. Silnejšia verzia je spojená so 6-stupňovou automatickou alebo manuálnou prevodovkou, pre slabší model automat nie je k dispozícii.
Modernizovaný Peugeot 807 sa začne predávať ešte koncom tohto leta.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?