Francúzske rodinné MPV od Peugeotu neodchádza do zabudnutia ani po desiatich rokoch výroby, ale dostáva ďalší facelift.
Francúzske MPV Peugeot 807 vznikol v aktuálnej generácii ešte v roku 2002 v spolupráci s talianskymi automobilkami Lancia a Fiat, pridal sa aj koncernový Citroen. Zatiaľ čo sa talianska Lancia Phedra a Fiat Ulysse odobrali do automobilového dôchodku a už sa nepredávajú, francúzske MPV ešte stále ostávajú v ponuke. Citroen C8 dostal facelift pred pár týždňami, jeho súrodenec Peugeot 807 prichádza na rad ako posledný.
Príliš veľké zmeny vzhľadu na karosérii rodinného Peugeotu nehľadajte. Vpredu a vzadu sa mierne zmenilo logo výrobcu, na zadných výklopných dverách bola prepracovaná chrómovaná lišta. Interiér najdrahšej verzie Allure je čalúnený alcantarou – to sú všetky postrehnuteľné zmeny.
Pod kapotou Peugeotu 807 naďalej slúži naftový štvorvalec 2,0 HDi naladený na maximálne výkony 100 kW a 120 kW. Silnejšia verzia je spojená so 6-stupňovou automatickou alebo manuálnou prevodovkou, pre slabší model automat nie je k dispozícii.
Modernizovaný Peugeot 807 sa začne predávať ešte koncom tohto leta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.