Japonská luxusná limuzína Lexus LS prichádza s novým vzhľadom v duchu najnovších modelov značky.
Japonský Lexus nás posledné dni držal v napätí. Pre motoristov, ktorí vďaka prvým publikovaným správam a fotografiám očakávali novú generáciu luxusného sedanu LS, nemáme dobrú správu - Lexus LS neprichádza v novej generácii, ale dostal ďalší facelift.
Lexus LS sa v aktuálnej generácii vyrába už takmer osem rokov, a tak mnohí očakávali, že Lexus prinesie do San Francisca novú generáciu tohto sedanu. Nestalo sa tak, automobilka tu predstavila verziu pre modelový rok 2013, alebo ak chcete, facelift. Ten zjednocuje tvary novinky s poslednými novými modelmi značky Lexus, napríklad GS.
Predná časť dostala nové svetlomety, masku a nárazník, je kompletne prepracovaná. Charakteristickým znakom bude opäť ostro rezaná jednodielna maska chladiča, ktorá zjednocuje vzhľad najnovších Lexusov. Vzadu sú nové svetlomety, veko kufra a nárazník. Interiér dostal nové tvary, pribudla veľká 12,3 palcová obrazovka multimediálneho systému.
Lexus LS pre modelový rok 2013 sa môže pochváliť novými verziami. Na trh príde ako model LS 460, predĺžený LS 460 L, hybridný LS 600h a LS 460 F-Sport. Posledný menovaný dostane športový znížený podvozok o 10,16 mm, upravené zavesenie kolies, samosvorný diferenciál Torsen a brzdový systém Brembo. Upravený je aj bodykit karosérie s nástavcami prahov a športovejšími nárazníkmi.
Nový luxusný Lexus bude vo verziách 460 dostupný s pohonom zadnej nápravy alebo pohonom oboch náprav, hybridná verzia LS 600h sa bude predávať len s pohonom 4x4.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?