Japonská luxusná limuzína Lexus LS prichádza s novým vzhľadom v duchu najnovších modelov značky.
Japonský Lexus nás posledné dni držal v napätí. Pre motoristov, ktorí vďaka prvým publikovaným správam a fotografiám očakávali novú generáciu luxusného sedanu LS, nemáme dobrú správu - Lexus LS neprichádza v novej generácii, ale dostal ďalší facelift.
Lexus LS sa v aktuálnej generácii vyrába už takmer osem rokov, a tak mnohí očakávali, že Lexus prinesie do San Francisca novú generáciu tohto sedanu. Nestalo sa tak, automobilka tu predstavila verziu pre modelový rok 2013, alebo ak chcete, facelift. Ten zjednocuje tvary novinky s poslednými novými modelmi značky Lexus, napríklad GS.
Predná časť dostala nové svetlomety, masku a nárazník, je kompletne prepracovaná. Charakteristickým znakom bude opäť ostro rezaná jednodielna maska chladiča, ktorá zjednocuje vzhľad najnovších Lexusov. Vzadu sú nové svetlomety, veko kufra a nárazník. Interiér dostal nové tvary, pribudla veľká 12,3 palcová obrazovka multimediálneho systému.
Lexus LS pre modelový rok 2013 sa môže pochváliť novými verziami. Na trh príde ako model LS 460, predĺžený LS 460 L, hybridný LS 600h a LS 460 F-Sport. Posledný menovaný dostane športový znížený podvozok o 10,16 mm, upravené zavesenie kolies, samosvorný diferenciál Torsen a brzdový systém Brembo. Upravený je aj bodykit karosérie s nástavcami prahov a športovejšími nárazníkmi.
Nový luxusný Lexus bude vo verziách 460 dostupný s pohonom zadnej nápravy alebo pohonom oboch náprav, hybridná verzia LS 600h sa bude predávať len s pohonom 4x4.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?