Lamborghini Aventador - stop start a deaktivace válců

Pavel Dvořák, 31. července 2012, 08:21 Google+

Vysoké poplatky za překročení emisních limitů nutí automobilky k zavádění "papírově" ekologických technologií. Tento krok nyní podstoupila také italská automobilka Lamborghini.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aventador

Aventador | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

 

Lamborghini se rozhodlo nevyužít technologií dostupných "ve skladu" koncernu VW, ale vytvořilo vlastní stop-start systém. Ten místo baterií využívá tzv. superkapacitoru a výsledkem je kratší doba potřebná pro oěptovné nastartování motoru. Koknkrétně k celé operaci stačí 180 milisekund.

Deaktivace válců funguje obdobně, jak ji známe z vozů ostatních značek. Při ustálené rychlosti, kdy není potřebný příliš vysoký výkon, dojde k odpojení přívodu paliva do poloviny válců (u Aventadoru to však znamená, že máte stále k dispozici "šestiválec"). Jakmile potřebujete vyšší výkon, tak automaticky a velice rychle dojde k obnovení přívodu paliva do odpojených válců a tím získáte opět možnost využít všech 700 koní. 

Ve spojení se systémem stop-start by upravený Aventador měl dosahovat o 7 procent nižší spotřeby. 

Další novinkou vozu by mělo být poupravené odpružení, které by mělo učinit vůz použitelnější na běžné cesty. Nepředpokládáme však, že by se z Aventadoru stal vůz na každodenní dojíždění do práce.

 

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini Aventador - stop start a deaktivace válců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

nissan pathfinder

Nissan Pathfinder - stopařův průvodce terénem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud