Vysoké poplatky za překročení emisních limitů nutí automobilky k zavádění "papírově" ekologických technologií. Tento krok nyní podstoupila také italská automobilka Lamborghini.
Lamborghini se rozhodlo nevyužít technologií dostupných "ve skladu" koncernu VW, ale vytvořilo vlastní stop-start systém. Ten místo baterií využívá tzv. superkapacitoru a výsledkem je kratší doba potřebná pro oěptovné nastartování motoru. Koknkrétně k celé operaci stačí 180 milisekund.
Deaktivace válců funguje obdobně, jak ji známe z vozů ostatních značek. Při ustálené rychlosti, kdy není potřebný příliš vysoký výkon, dojde k odpojení přívodu paliva do poloviny válců (u Aventadoru to však znamená, že máte stále k dispozici "šestiválec"). Jakmile potřebujete vyšší výkon, tak automaticky a velice rychle dojde k obnovení přívodu paliva do odpojených válců a tím získáte opět možnost využít všech 700 koní.
Ve spojení se systémem stop-start by upravený Aventador měl dosahovat o 7 procent nižší spotřeby.
Další novinkou vozu by mělo být poupravené odpružení, které by mělo učinit vůz použitelnější na běžné cesty. Nepředpokládáme však, že by se z Aventadoru stal vůz na každodenní dojíždění do práce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.