Vysoké poplatky za překročení emisních limitů nutí automobilky k zavádění "papírově" ekologických technologií. Tento krok nyní podstoupila také italská automobilka Lamborghini.
Lamborghini se rozhodlo nevyužít technologií dostupných "ve skladu" koncernu VW, ale vytvořilo vlastní stop-start systém. Ten místo baterií využívá tzv. superkapacitoru a výsledkem je kratší doba potřebná pro oěptovné nastartování motoru. Koknkrétně k celé operaci stačí 180 milisekund.
Deaktivace válců funguje obdobně, jak ji známe z vozů ostatních značek. Při ustálené rychlosti, kdy není potřebný příliš vysoký výkon, dojde k odpojení přívodu paliva do poloviny válců (u Aventadoru to však znamená, že máte stále k dispozici "šestiválec"). Jakmile potřebujete vyšší výkon, tak automaticky a velice rychle dojde k obnovení přívodu paliva do odpojených válců a tím získáte opět možnost využít všech 700 koní.
Ve spojení se systémem stop-start by upravený Aventador měl dosahovat o 7 procent nižší spotřeby.
Další novinkou vozu by mělo být poupravené odpružení, které by mělo učinit vůz použitelnější na běžné cesty. Nepředpokládáme však, že by se z Aventadoru stal vůz na každodenní dojíždění do práce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.