Lamborghini se rozhodlo nevyužít technologií dostupných "ve skladu" koncernu VW, ale vytvořilo vlastní stop-start systém. Ten místo baterií využívá tzv. superkapacitoru a výsledkem je kratší doba potřebná pro oěptovné nastartování motoru. Koknkrétně k celé operaci stačí 180 milisekund.
Deaktivace válců funguje obdobně, jak ji známe z vozů ostatních značek. Při ustálené rychlosti, kdy není potřebný příliš vysoký výkon, dojde k odpojení přívodu paliva do poloviny válců (u Aventadoru to však znamená, že máte stále k dispozici "šestiválec"). Jakmile potřebujete vyšší výkon, tak automaticky a velice rychle dojde k obnovení přívodu paliva do odpojených válců a tím získáte opět možnost využít všech 700 koní.
Ve spojení se systémem stop-start by upravený Aventador měl dosahovat o 7 procent nižší spotřeby.
Další novinkou vozu by mělo být poupravené odpružení, které by mělo učinit vůz použitelnější na běžné cesty. Nepředpokládáme však, že by se z Aventadoru stal vůz na každodenní dojíždění do práce.