Peugeot vypustil další sadu snímků svého sedanu za příznivou cenu, který se dočká označení 301. Ukazuje, že robustní vůz má zvládnout i špatné cesty zejména na východě.
Třída sedanů za příznivou cenu se pomalu rozšiřuje. Dosud tento trh prakticky ovládal Renault Fluence. Část z něj mohla ubrat také Dacia Logan, která je však menší a přeci jen méně komfortní. Nyní však do přímého souboje s Fluence přicházejí čtyři vozy ze dvou koncernů. Seat Toledo a Škodu Rapid již známe. Peugeot 301 se již také částečně ukázal. A také Citroën si chystá své slovo do této pranice v podobě modelu C-Elysée.
Podívejme se ale nyní především na zmíněný Peugeot, ke kterému automobilka poskytla nové snímky a pár informací navrch. Vůz bude měřit na délku 444 cm (Rapid měří 448 cm), jeho kufr nabídne nemalých 506 litrů objemu.
Peugeot zdůrazňuje zejména velkou odolnost nového vozu. Jeho pevnost má být nadprůměrná a díky tomu má dobře zvládat nástrahy nekvalitních i nezpevněných cest. Zejména první problém se jistě týká i ČR. Za důkaz důrazu na země s nepříznivým podnebím považujme například zdvojení těsnění proti prachu a vlhkosti.
Pod kapotou se mají přinejmenším ze začátku ukázat tři motory. Základem bude tříválec 1,2 VTi o výkonu 71 koní, silnější alternativou se má stát čtyřválec 1,6 VTi o výkonu 115 koní. Diesely zastoupí 1,6 HDi o výkonu 92 koní.
Prodeje novinky mají být zahájeny na sklonku tohoto roku.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?