Peugeot vypustil další sadu snímků svého sedanu za příznivou cenu, který se dočká označení 301. Ukazuje, že robustní vůz má zvládnout i špatné cesty zejména na východě.
Třída sedanů za příznivou cenu se pomalu rozšiřuje. Dosud tento trh prakticky ovládal Renault Fluence. Část z něj mohla ubrat také Dacia Logan, která je však menší a přeci jen méně komfortní. Nyní však do přímého souboje s Fluence přicházejí čtyři vozy ze dvou koncernů. Seat Toledo a Škodu Rapid již známe. Peugeot 301 se již také částečně ukázal. A také Citroën si chystá své slovo do této pranice v podobě modelu C-Elysée.
Podívejme se ale nyní především na zmíněný Peugeot, ke kterému automobilka poskytla nové snímky a pár informací navrch. Vůz bude měřit na délku 444 cm (Rapid měří 448 cm), jeho kufr nabídne nemalých 506 litrů objemu.
Peugeot zdůrazňuje zejména velkou odolnost nového vozu. Jeho pevnost má být nadprůměrná a díky tomu má dobře zvládat nástrahy nekvalitních i nezpevněných cest. Zejména první problém se jistě týká i ČR. Za důkaz důrazu na země s nepříznivým podnebím považujme například zdvojení těsnění proti prachu a vlhkosti.
Pod kapotou se mají přinejmenším ze začátku ukázat tři motory. Základem bude tříválec 1,2 VTi o výkonu 71 koní, silnější alternativou se má stát čtyřválec 1,6 VTi o výkonu 115 koní. Diesely zastoupí 1,6 HDi o výkonu 92 koní.
Prodeje novinky mají být zahájeny na sklonku tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.