Peugeot vypustil další sadu snímků svého sedanu za příznivou cenu, který se dočká označení 301. Ukazuje, že robustní vůz má zvládnout i špatné cesty zejména na východě.
Třída sedanů za příznivou cenu se pomalu rozšiřuje. Dosud tento trh prakticky ovládal Renault Fluence. Část z něj mohla ubrat také Dacia Logan, která je však menší a přeci jen méně komfortní. Nyní však do přímého souboje s Fluence přicházejí čtyři vozy ze dvou koncernů. Seat Toledo a Škodu Rapid již známe. Peugeot 301 se již také částečně ukázal. A také Citroën si chystá své slovo do této pranice v podobě modelu C-Elysée.
Podívejme se ale nyní především na zmíněný Peugeot, ke kterému automobilka poskytla nové snímky a pár informací navrch. Vůz bude měřit na délku 444 cm (Rapid měří 448 cm), jeho kufr nabídne nemalých 506 litrů objemu.
Peugeot zdůrazňuje zejména velkou odolnost nového vozu. Jeho pevnost má být nadprůměrná a díky tomu má dobře zvládat nástrahy nekvalitních i nezpevněných cest. Zejména první problém se jistě týká i ČR. Za důkaz důrazu na země s nepříznivým podnebím považujme například zdvojení těsnění proti prachu a vlhkosti.
Pod kapotou se mají přinejmenším ze začátku ukázat tři motory. Základem bude tříválec 1,2 VTi o výkonu 71 koní, silnější alternativou se má stát čtyřválec 1,6 VTi o výkonu 115 koní. Diesely zastoupí 1,6 HDi o výkonu 92 koní.
Prodeje novinky mají být zahájeny na sklonku tohoto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?