Ruská Lada nespí, ale potajomky pripravuje rôzne novinky. Nová Granta bude k dispozícii aj s automatom, na ruskom trhu sa rozbieha predaj modelu Largus.
Ruská Lada našincom takmer zmizla z očí. Dôvodom sú príliš slabé predaje kvôli menej konkurencieschopným modelom, ktorých ponuka na našom trhu je obmedzená na zopár modelov. Na domácom trhu však Lada bojuje zo všetkých síl a pripravuje rôzne novinky.
Prvou z nich je začiatok predaja modelu Largus. Ide o sesterský model Dacie Logan MCV, ktorý vznikol v rámci spolupráce s alianciou Renaul-Nissan. Lada Largus je poháňaná benzínovými motormi 1,6 8V (62 kW/84 k) a 1,6 16V (77 kW/105 k) z dielní Renaultu, v ponuke bude v 5-miestnej, ale aj 7-miestnej verzii. Largus bude v predaji s cenou od cca 10 500 €.
Lada Granta má prísť na trh so 4-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá bude spojená s benzínovým motorom s objemom 1,6 litra (72 kW/98 k). Automobilka predpokladá, že v tomto roku predá 10 tisíc, v budúcom 70 tisíc kusov týchto modelov. V Rusku sa Granta s automatom bude predávať za približne 9 400 €, vo výbave bude aj ABS a dvojica čelných airbagov.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?