McLaren po dlouhém očekávání a napínání konečně ukázal otevřenou verzi supersportu MP4-12C. A čekání se vyplatilo.
O otevřeném McLarenu se mluvilo okamžitě po představení uzavřené verze. Na představení jsme však museli rok čekat. Nyní je však fascinující vůz zde.
Oproti uzavřenému vozu nebylo třeba provádět mnoho úprav, neboť s otevřenou variantou se počítalo již během vývoje. Karoserie byla proto od počátku projektována jako dostatečně tuhá. Přesto však Spider ztěžknul - vina leží na komponentech ovládajících stahovací střechu a samozřejmě na střeše samotné. Váží dohromady o 40 kilo více než samotná pevná střecha.
Tato hmotnost dynamiku ovlivnila jen minimálně, zrychlení z klidu na stovku se odehraje během stejných 3,1 sekundy a změnu objevíme až při zkoumání zrychlení na 200 - oproti hodnotě 8,8 sekundy najdeme na stejném místě hodnotu 9 sekund. Také maximální rychlost poklesla na 328 km/h, což je o 5 km/h méně.
Střecha se stahuje elektricky do prostoru umístěného za posádkou. Přesto zbylo dost místa na skleněný kryt komponent motoru. Otevírání trvá 17 sekund a je možné ho provádět i za jízdy do rychlosti 30 km/h. Je-li střecha natažena, umožňuje konstrukce využít prostor jako kufr - jeho objem je 50 litrů.
Příplatek za čisté nebe nad hlavou by se měl pohybovat kolem 20 tisíc liber, tedy přes 600 tisíc korun.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?