Americko-taliansky kabriolet Lancia Flavia Cabrio sa o pár týždňov dostane aj na európske automobilové trhy. Pripomeňme si detaily o technike, ku ktorým prikladáme nové fotografie.
Americko-taliansky kabriolet Lancia Flavia Cabrio sa čoskoro dostane do Európy, kde ho značka bude ponúkať v jednom luxusnom stupni výbavy s jedinou motorizáciou. Pre úplnosť informácii pripomeňme, že v skutočnosti ide o kabriolet odvodený od amerického sedanu Chrysler 200, ktorý sa pôvodne pod značkou Lancia mal predávať aj v Európe, no neskôr si to predstavitelia Lancie rozmysleli.
Lancia Flavia Cabrio je štvormiestny kabriolet s plátennou elektricky sťahovateľnou strechou. Napriek vonkajšej dĺžke 4,9 m a rázvoru náprav 2,76 m budú zadné sedadlá skôr núdzové. Automobil bude jazdiť na 18-palcových zliatinových diskoch, zvonku zaujme decentnými prvkami z chrómu na prednej i zadnej časti karosérie, koncové svetlomety využívajú technológiu LED.
Štandardná výbava kabrioletu bude bohatá, obsahuje ABS, ESP a štvoricu airbagov, z luxusných prvkov spomenieme interiér čalúnený kvalitnou kožou, pochrómovanú stredovú konzolu s multimediálnym systémom U-Connect s navigáciou, tempomat, bluetooth alebo špičkovú audiosústavu značky Boston.
Pod kapotou pracuje benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,4 litra a maximálnym výkonom 125 kW/170 k (220 Nm). Luxusný kabriolet je tak určený skôr na defenzívnu jazdu s vetrom vo vlasoch.
Lancia Flavia Cabrio sa na talianskom trhu sa predáva za 38 900 eur, ceny pre náš trh zatiaľ nie sú známe.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?