Mazda MX-5 je pomalu na konci svého životního cyklu. Přesto se však nevzdává a mohla by přijít v dosud nejnadupanější verzi.
Mazda MX-5 je symbolem zážitků na silnici. Malý, lehký roadster s pohonem zadních kol nepotřebuje ani nikterak výkonný motor k tomu, aby se stal jezdícím potěšením.
To však v žádném případě neznamená, že by pár koní navíc uškodilo. V sériové verzi dnes máme 167 koní, které produkuje benzínový dvoulitr. Na 1100 kilo to docela stačí. Mazda ale jistě umí víc.
Na festivalu v Goodwoodu se představí koncept Mazdy MX-5 GT. Pod tímto označením nehledejme nic jiného než právě navýšení výkonu. Díky úpravám společnosti Jota vzrostl výkon na 205 koní. Změnilo se také nastavení podvozku, objevily se nové aerodynamické prvky.
Úpravy jsou inspirovány závodním provedením, které je vyfoceno na jednom z obrázků. Zde však motor dosahuje výkonu až 275 koní a vůz je o dobré tři metráky odlehčen.
Mazda bude během festivalu sledovat zájem o takový vůz a v případě pozitivních ohlasů je připravena k sériové výrobě. My souhlasíme už teď...
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?