Mazda MX-5 je pomalu na konci svého životního cyklu. Přesto se však nevzdává a mohla by přijít v dosud nejnadupanější verzi.
Mazda MX-5 je symbolem zážitků na silnici. Malý, lehký roadster s pohonem zadních kol nepotřebuje ani nikterak výkonný motor k tomu, aby se stal jezdícím potěšením.
To však v žádném případě neznamená, že by pár koní navíc uškodilo. V sériové verzi dnes máme 167 koní, které produkuje benzínový dvoulitr. Na 1100 kilo to docela stačí. Mazda ale jistě umí víc.
Na festivalu v Goodwoodu se představí koncept Mazdy MX-5 GT. Pod tímto označením nehledejme nic jiného než právě navýšení výkonu. Díky úpravám společnosti Jota vzrostl výkon na 205 koní. Změnilo se také nastavení podvozku, objevily se nové aerodynamické prvky.
Úpravy jsou inspirovány závodním provedením, které je vyfoceno na jednom z obrázků. Zde však motor dosahuje výkonu až 275 koní a vůz je o dobré tři metráky odlehčen.
Mazda bude během festivalu sledovat zájem o takový vůz a v případě pozitivních ohlasů je připravena k sériové výrobě. My souhlasíme už teď...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.