Automobilka Mini sa asi zbláznila. No povedzte, rátali by ste s tým, že by Mini ako výrobca štýlových automobilov niekedy v budúcnosti zaradil do svojho výrobného programu aj klasický „úžitkáč“? Čoskoro sa to stane skutočnosťou...
Britské Mini plánuje predstaviť vyslovene úžitkový automobil, ktorý bude odvodený od štýlového kombi Clubman. Oproti nemu má druhý pár bočných okien vymenené sklá za plechy a v interiéri chýba druhý rad sedadiel. Netradičné zadné dvere na strane spolujazdca, ktoré sa otvárajú smerom dozadu, si však nové Mini Clubvan zachováva.
Ťažko povedať, čo bolo inšpiráciou pre automobilku ponúkať v portfóliu úžitkový automobil. V skutočnosti ide o celkom imidžovú dodávku, ktorá má za prednými sedadlami pevnú mrežu a batožinový priestor s objemom 860 litrov je celočalúnený, navyše sú v ňom namontované elektrické zásuvky na 12 V. Rozmery úložného priestoru sú 1150 x 1020 mm, auto odvezie najviac 500 kg. K dispozícii bude štvorica farebných odtieňov karosérie - bely, modrý, zelený a čierny.
Mini Clubvan bude poháňaný jedným z dvojice benzínových (1,6 16V, 72 kW/98 k alebo 90 kW/122 k) motorov, v ponuke bude aj naftový štvorvalec vo verzii Cooper D (1,6 D, 82 kW/112 k). Motorizácie budú k dispozícii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, pre naftovú verziu bude k dispozícii automat s rovnakým počtom prevodových stupňov.
Čerešnička na záver – Mini plánuje oficiálnu premiéru imidžovej kompaktnej dodávky Clubvan na pomerne netradičnom podujatí – na Festivale rýchlosti v Goodwoode.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?