Automobilka Mini sa asi zbláznila. No povedzte, rátali by ste s tým, že by Mini ako výrobca štýlových automobilov niekedy v budúcnosti zaradil do svojho výrobného programu aj klasický „úžitkáč“? Čoskoro sa to stane skutočnosťou...
Britské Mini plánuje predstaviť vyslovene úžitkový automobil, ktorý bude odvodený od štýlového kombi Clubman. Oproti nemu má druhý pár bočných okien vymenené sklá za plechy a v interiéri chýba druhý rad sedadiel. Netradičné zadné dvere na strane spolujazdca, ktoré sa otvárajú smerom dozadu, si však nové Mini Clubvan zachováva.
Ťažko povedať, čo bolo inšpiráciou pre automobilku ponúkať v portfóliu úžitkový automobil. V skutočnosti ide o celkom imidžovú dodávku, ktorá má za prednými sedadlami pevnú mrežu a batožinový priestor s objemom 860 litrov je celočalúnený, navyše sú v ňom namontované elektrické zásuvky na 12 V. Rozmery úložného priestoru sú 1150 x 1020 mm, auto odvezie najviac 500 kg. K dispozícii bude štvorica farebných odtieňov karosérie - bely, modrý, zelený a čierny.
Mini Clubvan bude poháňaný jedným z dvojice benzínových (1,6 16V, 72 kW/98 k alebo 90 kW/122 k) motorov, v ponuke bude aj naftový štvorvalec vo verzii Cooper D (1,6 D, 82 kW/112 k). Motorizácie budú k dispozícii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, pre naftovú verziu bude k dispozícii automat s rovnakým počtom prevodových stupňov.
Čerešnička na záver – Mini plánuje oficiálnu premiéru imidžovej kompaktnej dodávky Clubvan na pomerne netradičnom podujatí – na Festivale rýchlosti v Goodwoode.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?