Automobilka Mini sa asi zbláznila. No povedzte, rátali by ste s tým, že by Mini ako výrobca štýlových automobilov niekedy v budúcnosti zaradil do svojho výrobného programu aj klasický „úžitkáč“? Čoskoro sa to stane skutočnosťou...
Britské Mini plánuje predstaviť vyslovene úžitkový automobil, ktorý bude odvodený od štýlového kombi Clubman. Oproti nemu má druhý pár bočných okien vymenené sklá za plechy a v interiéri chýba druhý rad sedadiel. Netradičné zadné dvere na strane spolujazdca, ktoré sa otvárajú smerom dozadu, si však nové Mini Clubvan zachováva.
Ťažko povedať, čo bolo inšpiráciou pre automobilku ponúkať v portfóliu úžitkový automobil. V skutočnosti ide o celkom imidžovú dodávku, ktorá má za prednými sedadlami pevnú mrežu a batožinový priestor s objemom 860 litrov je celočalúnený, navyše sú v ňom namontované elektrické zásuvky na 12 V. Rozmery úložného priestoru sú 1150 x 1020 mm, auto odvezie najviac 500 kg. K dispozícii bude štvorica farebných odtieňov karosérie - bely, modrý, zelený a čierny.
Mini Clubvan bude poháňaný jedným z dvojice benzínových (1,6 16V, 72 kW/98 k alebo 90 kW/122 k) motorov, v ponuke bude aj naftový štvorvalec vo verzii Cooper D (1,6 D, 82 kW/112 k). Motorizácie budú k dispozícii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, pre naftovú verziu bude k dispozícii automat s rovnakým počtom prevodových stupňov.
Čerešnička na záver – Mini plánuje oficiálnu premiéru imidžovej kompaktnej dodávky Clubvan na pomerne netradičnom podujatí – na Festivale rýchlosti v Goodwoode.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.