Slavný britský výrobce sportovních automobilů oficiálně představil svůj nejnovější výtvor - novou generaci modelu Vanquish, který v nabídce automobilky nahradí model DBS.
Nový model sice nese jméno Vanquish, jehož minulá generace se vyráběla od roku 2001 do roku 2007, ale ve skutečnosti je nový vůz náhradou za model DBS. Nový Vanquish tak bude výrazně sportovnější než předchůdce stejného jména.
Automobilka tvrdí, že nové šasi je o 13 procent lehčí, než u modelu DBS. I přes nižší váhu má vůz o 25 procent vyšší tuhost než model DBS. Zadní část šasi je, stejně jako většina panelů karoserie, tvořena z uhlíkových vláken. Přední část šasi naopak převážně z hliníku.
S délkou 4,72 m, šířkou 2,067 m a výškou 1,294 m je nový Vanquish o 5 mm širší a 14 mm delší než původní model. Rozvor náprav činí 2,74 metru, a odpovídá modelu DBS.
Nový Vanquish je o 55 kilogramů lehčí, než model DBS. Celková váha vozu je 1739 kg. Automobilka tvrdí, že vůz má ideální rozložení hmotnosti 50/50.
Vanquish má pod svou dlouhou kapotou přepracovanou verzi motoru z modelu DBS. Vidlicový dvanáctiválec s objemem 5,9 litru dosahuje výkonu 573 koní v 6750 ot./min. a točivého momentu 620 Nm v 5500 ot./min. Krásný řev motoru si můžete vychutnat na přiloženém videu.
Za přední nápravou umístěný dvanáctiválec je položen o 19 mm níže, než u předchozích modelů. Veškerý výkon svůj motor posílá na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic 2, známou z modelu DBS.
Nový Aston dosáhne stokilometrové rychlosti za 4.1 sekundy a maximální rychlost činí 295 km/h. Ve srovnání s odcházející generací DBS, jde o vylepšení v oblasti zrychlení (původní DBS potřebovalo 4,3 sekundy), ale maximální rychlost poklesla z původních 305 km/h.
Vanquish je z výroby osazen pneumatikamy P-Zero, které byly vyrobeny speciálně pro tento vůz. Pneumatiky jsou nasazeny na nové 2ti palcové disky.
O zastavení vozu se starají keramické brzdy (CCM - Carbon Ceramic Matrix) značky Brembo. Na přední nápravě jsou kotouče o velikosti 398 mm x 36 mm se šestipístkovými brzdami z modelu One-77. Na zadní nápravě jsou kotouče o rozměru 360 mm x 32 mm a čtyřpístkové brzdy.
Vanquish dostal nejnovější generaci systému Adaptive Damping System (ADS), která umožňuje řidiči přepínat mezi třemi módy - normal, sport a track. Systém mění nastavení tlumičů a posilovače řízení. Vůz má rovněž mnoho elektronických pomocníků jako například Dynamics Stability Control, nebo Positive Torque Control.
Design nového Vanquishe bere inspiraci v modelech DBS a One-77. Celkově se nejedná o žádnou revoluci, ale postupné ladění a vylepšování úchvatných tvarů, které vozy značky Aston Martin charakterizují už léta.
Majitelé starších modelů značky Aston Martin se v novém Vanquishi budou cítit jako doma, protože proporce a celkové rozložení interiéru zůstaly stejné. Novinka má však podstatně modernější, vzhled. Veškeré ovládací prvky na středové konzoli jsou nové, včetně dotykových prvků.
Vanquish bude nabízen v konfiguraci sedadel 2+0 nebo 2+2. Nový model nabídne více místa svým pasažérům, konkrétně o 37 mm více prostoru pro kolena a 25 mm více prostoru v oblasti ramen. Velikost kufru, jakkoliv je to v této oblasti automobilů nepříliš důležitý údaj, dosahuje solidních 368 litrů.
Nový Vanquish se na trh dostane do konce letošního roku. Předpokládaná cena vozu činí 6 milionu korun (£189 995).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.