Slavný britský výrobce sportovních automobilů oficiálně představil svůj nejnovější výtvor - novou generaci modelu Vanquish, který v nabídce automobilky nahradí model DBS.
Nový model sice nese jméno Vanquish, jehož minulá generace se vyráběla od roku 2001 do roku 2007, ale ve skutečnosti je nový vůz náhradou za model DBS. Nový Vanquish tak bude výrazně sportovnější než předchůdce stejného jména.
Automobilka tvrdí, že nové šasi je o 13 procent lehčí, než u modelu DBS. I přes nižší váhu má vůz o 25 procent vyšší tuhost než model DBS. Zadní část šasi je, stejně jako většina panelů karoserie, tvořena z uhlíkových vláken. Přední část šasi naopak převážně z hliníku.
S délkou 4,72 m, šířkou 2,067 m a výškou 1,294 m je nový Vanquish o 5 mm širší a 14 mm delší než původní model. Rozvor náprav činí 2,74 metru, a odpovídá modelu DBS.
Nový Vanquish je o 55 kilogramů lehčí, než model DBS. Celková váha vozu je 1739 kg. Automobilka tvrdí, že vůz má ideální rozložení hmotnosti 50/50.
Vanquish má pod svou dlouhou kapotou přepracovanou verzi motoru z modelu DBS. Vidlicový dvanáctiválec s objemem 5,9 litru dosahuje výkonu 573 koní v 6750 ot./min. a točivého momentu 620 Nm v 5500 ot./min. Krásný řev motoru si můžete vychutnat na přiloženém videu.
Za přední nápravou umístěný dvanáctiválec je položen o 19 mm níže, než u předchozích modelů. Veškerý výkon svůj motor posílá na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic 2, známou z modelu DBS.
Nový Aston dosáhne stokilometrové rychlosti za 4.1 sekundy a maximální rychlost činí 295 km/h. Ve srovnání s odcházející generací DBS, jde o vylepšení v oblasti zrychlení (původní DBS potřebovalo 4,3 sekundy), ale maximální rychlost poklesla z původních 305 km/h.
Vanquish je z výroby osazen pneumatikamy P-Zero, které byly vyrobeny speciálně pro tento vůz. Pneumatiky jsou nasazeny na nové 2ti palcové disky.
O zastavení vozu se starají keramické brzdy (CCM - Carbon Ceramic Matrix) značky Brembo. Na přední nápravě jsou kotouče o velikosti 398 mm x 36 mm se šestipístkovými brzdami z modelu One-77. Na zadní nápravě jsou kotouče o rozměru 360 mm x 32 mm a čtyřpístkové brzdy.
Vanquish dostal nejnovější generaci systému Adaptive Damping System (ADS), která umožňuje řidiči přepínat mezi třemi módy - normal, sport a track. Systém mění nastavení tlumičů a posilovače řízení. Vůz má rovněž mnoho elektronických pomocníků jako například Dynamics Stability Control, nebo Positive Torque Control.
Design nového Vanquishe bere inspiraci v modelech DBS a One-77. Celkově se nejedná o žádnou revoluci, ale postupné ladění a vylepšování úchvatných tvarů, které vozy značky Aston Martin charakterizují už léta.
Majitelé starších modelů značky Aston Martin se v novém Vanquishi budou cítit jako doma, protože proporce a celkové rozložení interiéru zůstaly stejné. Novinka má však podstatně modernější, vzhled. Veškeré ovládací prvky na středové konzoli jsou nové, včetně dotykových prvků.
Vanquish bude nabízen v konfiguraci sedadel 2+0 nebo 2+2. Nový model nabídne více místa svým pasažérům, konkrétně o 37 mm více prostoru pro kolena a 25 mm více prostoru v oblasti ramen. Velikost kufru, jakkoliv je to v této oblasti automobilů nepříliš důležitý údaj, dosahuje solidních 368 litrů.
Nový Vanquish se na trh dostane do konce letošního roku. Předpokládaná cena vozu činí 6 milionu korun (£189 995).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.