Slavný britský výrobce sportovních automobilů oficiálně představil svůj nejnovější výtvor - novou generaci modelu Vanquish, který v nabídce automobilky nahradí model DBS.
Nový model sice nese jméno Vanquish, jehož minulá generace se vyráběla od roku 2001 do roku 2007, ale ve skutečnosti je nový vůz náhradou za model DBS. Nový Vanquish tak bude výrazně sportovnější než předchůdce stejného jména.
Automobilka tvrdí, že nové šasi je o 13 procent lehčí, než u modelu DBS. I přes nižší váhu má vůz o 25 procent vyšší tuhost než model DBS. Zadní část šasi je, stejně jako většina panelů karoserie, tvořena z uhlíkových vláken. Přední část šasi naopak převážně z hliníku.
S délkou 4,72 m, šířkou 2,067 m a výškou 1,294 m je nový Vanquish o 5 mm širší a 14 mm delší než původní model. Rozvor náprav činí 2,74 metru, a odpovídá modelu DBS.
Nový Vanquish je o 55 kilogramů lehčí, než model DBS. Celková váha vozu je 1739 kg. Automobilka tvrdí, že vůz má ideální rozložení hmotnosti 50/50.
Vanquish má pod svou dlouhou kapotou přepracovanou verzi motoru z modelu DBS. Vidlicový dvanáctiválec s objemem 5,9 litru dosahuje výkonu 573 koní v 6750 ot./min. a točivého momentu 620 Nm v 5500 ot./min. Krásný řev motoru si můžete vychutnat na přiloženém videu.
Za přední nápravou umístěný dvanáctiválec je položen o 19 mm níže, než u předchozích modelů. Veškerý výkon svůj motor posílá na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic 2, známou z modelu DBS.
Nový Aston dosáhne stokilometrové rychlosti za 4.1 sekundy a maximální rychlost činí 295 km/h. Ve srovnání s odcházející generací DBS, jde o vylepšení v oblasti zrychlení (původní DBS potřebovalo 4,3 sekundy), ale maximální rychlost poklesla z původních 305 km/h.
Vanquish je z výroby osazen pneumatikamy P-Zero, které byly vyrobeny speciálně pro tento vůz. Pneumatiky jsou nasazeny na nové 2ti palcové disky.
O zastavení vozu se starají keramické brzdy (CCM - Carbon Ceramic Matrix) značky Brembo. Na přední nápravě jsou kotouče o velikosti 398 mm x 36 mm se šestipístkovými brzdami z modelu One-77. Na zadní nápravě jsou kotouče o rozměru 360 mm x 32 mm a čtyřpístkové brzdy.
Vanquish dostal nejnovější generaci systému Adaptive Damping System (ADS), která umožňuje řidiči přepínat mezi třemi módy - normal, sport a track. Systém mění nastavení tlumičů a posilovače řízení. Vůz má rovněž mnoho elektronických pomocníků jako například Dynamics Stability Control, nebo Positive Torque Control.
Design nového Vanquishe bere inspiraci v modelech DBS a One-77. Celkově se nejedná o žádnou revoluci, ale postupné ladění a vylepšování úchvatných tvarů, které vozy značky Aston Martin charakterizují už léta.
Majitelé starších modelů značky Aston Martin se v novém Vanquishi budou cítit jako doma, protože proporce a celkové rozložení interiéru zůstaly stejné. Novinka má však podstatně modernější, vzhled. Veškeré ovládací prvky na středové konzoli jsou nové, včetně dotykových prvků.
Vanquish bude nabízen v konfiguraci sedadel 2+0 nebo 2+2. Nový model nabídne více místa svým pasažérům, konkrétně o 37 mm více prostoru pro kolena a 25 mm více prostoru v oblasti ramen. Velikost kufru, jakkoliv je to v této oblasti automobilů nepříliš důležitý údaj, dosahuje solidních 368 litrů.
Nový Vanquish se na trh dostane do konce letošního roku. Předpokládaná cena vozu činí 6 milionu korun (£189 995).
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.