Aston Martin Vanquish - nejkrásnější vůz letošního roku oficiálně představen

Pavel Dvořák, 20. června 2012, 10:46 Google+

Slavný britský výrobce sportovních automobilů oficiálně představil svůj nejnovější výtvor - novou generaci modelu Vanquish, který v nabídce automobilky nahradí model DBS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin

Aston Martin | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nový model sice nese jméno Vanquish, jehož minulá generace se vyráběla od roku 2001 do roku 2007, ale ve skutečnosti je nový vůz náhradou za model DBS. Nový Vanquish tak bude výrazně sportovnější než předchůdce stejného jména.

Automobilka tvrdí, že nové šasi je o 13 procent lehčí, než u modelu DBS. I přes nižší váhu má vůz o 25 procent vyšší tuhost než model DBS. Zadní část šasi je, stejně jako většina panelů karoserie, tvořena z uhlíkových vláken. Přední část šasi naopak převážně z hliníku. 

S délkou 4,72 m, šířkou 2,067 m a výškou 1,294 m je nový Vanquish o 5 mm širší a 14 mm delší než původní model. Rozvor náprav činí 2,74 metru, a odpovídá modelu DBS.

Nový Vanquish je o 55 kilogramů lehčí, než model DBS. Celková váha vozu je 1739 kg. Automobilka tvrdí, že vůz má ideální rozložení hmotnosti 50/50.

Vanquish má pod svou dlouhou kapotou přepracovanou verzi motoru z modelu DBS. Vidlicový dvanáctiválec s objemem 5,9 litru dosahuje výkonu 573 koní v 6750 ot./min.  a točivého momentu 620 Nm v 5500 ot./min. Krásný řev motoru si můžete vychutnat na přiloženém videu. 

Za přední nápravou umístěný dvanáctiválec je položen o 19 mm níže, než u předchozích modelů. Veškerý výkon svůj motor posílá na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic 2, známou z modelu DBS.

Nový Aston dosáhne stokilometrové rychlosti za 4.1 sekundy a maximální rychlost činí 295 km/h. Ve srovnání s odcházející generací DBS, jde o vylepšení v oblasti zrychlení (původní DBS potřebovalo 4,3 sekundy), ale maximální rychlost poklesla z původních 305 km/h.

Vanquish je z výroby osazen pneumatikamy P-Zero, které byly vyrobeny speciálně pro tento vůz. Pneumatiky jsou nasazeny na nové 2ti palcové disky.

O zastavení vozu se starají keramické brzdy (CCM - Carbon Ceramic Matrix) značky Brembo. Na přední nápravě jsou kotouče o velikosti 398 mm x 36 mm se šestipístkovými brzdami z modelu One-77. Na zadní nápravě jsou kotouče o rozměru 360 mm x 32 mm a čtyřpístkové brzdy.

Vanquish dostal nejnovější generaci systému Adaptive Damping System (ADS), která umožňuje řidiči přepínat mezi třemi módy - normal, sport a track. Systém mění nastavení tlumičů a posilovače řízení. Vůz má rovněž mnoho elektronických pomocníků jako například Dynamics Stability Control, nebo Positive Torque Control.

Design nového Vanquishe bere inspiraci v modelech DBS a One-77. Celkově se nejedná o žádnou revoluci, ale postupné ladění a vylepšování úchvatných tvarů, které vozy značky Aston Martin charakterizují už léta.

Majitelé starších modelů značky Aston Martin se v novém Vanquishi budou cítit jako doma, protože proporce a celkové rozložení interiéru zůstaly stejné. Novinka má však podstatně modernější, vzhled. Veškeré ovládací prvky na středové konzoli jsou nové, včetně dotykových prvků.

Vanquish bude nabízen v konfiguraci sedadel 2+0 nebo 2+2. Nový model nabídne více místa svým pasažérům, konkrétně o 37 mm více prostoru pro kolena a 25 mm více prostoru v oblasti ramen. Velikost kufru, jakkoliv je to v této oblasti automobilů nepříliš důležitý údaj, dosahuje solidních 368 litrů.

Nový Vanquish se na trh dostane do konce letošního roku. Předpokládaná cena vozu činí 6 milionu korun (£189 995).

 

 

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin Vanquish - nejkrásnější vůz letošního roku oficiálně představen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Umělec vytvořil repliku Stonehenge na podporu Škody Citigo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud