Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v úterý oficiálně představila nový model kompaktního vozu Škoda Rapid. Nejmladší modelová řada by se měla dostat na evropské trhy ještě letos na podzim.
Výstavní premiéru bude mít nový model na letošním autosalónu v Paříži. Rapid doplňuje nabídku mezi modely Fabia a Octavia. Škoda Auto přichází s Rapidem jen několik měsíců po zahájení prodeje minivozu Škoda Citigo. Škoda Rapid podle automobilky přesvědčí dostatkem prostoru, výrazným designem, vynikajícím poměrem ceny a nabízené hodnoty, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a hospodárnými motory. "S tímto modelem stanovujeme nová měřítka v segmentu kompaktních vozů. Škoda Rapid je prostorný, elegantní a zároveň dostupný automobil pro celou rodinu. Přesvědčí chytrými řešeními, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností. Zkrátka automobil umožňující příjemnou, cenově dostupnou a ekologickou mobilitu. Správný vůz ve správnou dobu," prohlásil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. Rapid je doplněním stávající modelové palety mezi modely Škoda Fabia a Octavia, doma je tedy v rozsáhlém kompaktním segmentu. Tento takzvaný segment A v současnosti představuje zhruba 36 procent celosvětového automobilového trhu. V rámci této třídy připadá podíl ve výši 42 procent na modely se stupňovitou zádí, tedy s karoserií sedan a liftback. Podle vyjádření odborníků pak celosvětový počet prodaných vozů právě tohoto typu do roku 2020 vzroste zhruba o 50 procent. Za hlavní cílovou skupinu pro model Rapid považuje Škoda Auto zejména rodiny, které hledají prostorný vůz za dostupnou cenu v obvyklé kvalitě české značky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?