Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v úterý oficiálně představila nový model kompaktního vozu Škoda Rapid. Nejmladší modelová řada by se měla dostat na evropské trhy ještě letos na podzim.
Výstavní premiéru bude mít nový model na letošním autosalónu v Paříži. Rapid doplňuje nabídku mezi modely Fabia a Octavia. Škoda Auto přichází s Rapidem jen několik měsíců po zahájení prodeje minivozu Škoda Citigo. Škoda Rapid podle automobilky přesvědčí dostatkem prostoru, výrazným designem, vynikajícím poměrem ceny a nabízené hodnoty, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a hospodárnými motory. "S tímto modelem stanovujeme nová měřítka v segmentu kompaktních vozů. Škoda Rapid je prostorný, elegantní a zároveň dostupný automobil pro celou rodinu. Přesvědčí chytrými řešeními, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností. Zkrátka automobil umožňující příjemnou, cenově dostupnou a ekologickou mobilitu. Správný vůz ve správnou dobu," prohlásil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. Rapid je doplněním stávající modelové palety mezi modely Škoda Fabia a Octavia, doma je tedy v rozsáhlém kompaktním segmentu. Tento takzvaný segment A v současnosti představuje zhruba 36 procent celosvětového automobilového trhu. V rámci této třídy připadá podíl ve výši 42 procent na modely se stupňovitou zádí, tedy s karoserií sedan a liftback. Podle vyjádření odborníků pak celosvětový počet prodaných vozů právě tohoto typu do roku 2020 vzroste zhruba o 50 procent. Za hlavní cílovou skupinu pro model Rapid považuje Škoda Auto zejména rodiny, které hledají prostorný vůz za dostupnou cenu v obvyklé kvalitě české značky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.