Civilnejšia verzia Nissanu Juke-R od japonskej spoločnosti Nissmo sa predstavila v Le Mans.
Japonská spoločnosť Nissmo, ktorá je dvorným úpravcom sériových Nissanov, predstavila v Le Mans sériovú verziu Nissanu Juke Nissmo. Oproti klasickému Nissanu Juke sa odlišuje športovým bodykitom, ale aj preplňovaným benzínovým motorom 1,6 DIG-T s maximálnym výkonom 224 kW, čo je viac ako 300 konských síl.
Nissan Juke v úprave od spoločnosti Nissmo je akýmsi medzistupňom medzi produkčne najsilnejšou verziu od Nissanu s motorom 1,6 DIG-T (140 kW/190 k) a brutálnym Nissanom Juke-R s technikou zo športového Nissanu GT-R (motor 3,8 V6 biturbo, maximálny výkon 405 kW/550 k).
Exteriér Nissanu Juke Nissmo zdokonaľujú agresívnejšie tvarované nárazníky a bočné prahy, spojler nad zadným oknom, prepracovaná maska chladiča, LED diódy pre denné svietenie alebo 18-palcové zliatinové disky. Zmeny oproti sériovej verzii sa odohrali aj v interiéri, ktorý dostal upravený volant, budíky, pedále a radiacu páku. Chýbať nesmú ani športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Spoločnosť Nissmo prepracovala aj podvozok s novým nastavením riadenia.
Nissan Juke Nissmo sa v Európe začne predávať v budúcom roku, jeho výroba bude prebiehať v britskom Suderlande bok po boku klasických modelov Juke. Po istom čase sa bude predávať aj na americkom a japonskom trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.