Civilnejšia verzia Nissanu Juke-R od japonskej spoločnosti Nissmo sa predstavila v Le Mans.
Japonská spoločnosť Nissmo, ktorá je dvorným úpravcom sériových Nissanov, predstavila v Le Mans sériovú verziu Nissanu Juke Nissmo. Oproti klasickému Nissanu Juke sa odlišuje športovým bodykitom, ale aj preplňovaným benzínovým motorom 1,6 DIG-T s maximálnym výkonom 224 kW, čo je viac ako 300 konských síl.
Nissan Juke v úprave od spoločnosti Nissmo je akýmsi medzistupňom medzi produkčne najsilnejšou verziu od Nissanu s motorom 1,6 DIG-T (140 kW/190 k) a brutálnym Nissanom Juke-R s technikou zo športového Nissanu GT-R (motor 3,8 V6 biturbo, maximálny výkon 405 kW/550 k).
Exteriér Nissanu Juke Nissmo zdokonaľujú agresívnejšie tvarované nárazníky a bočné prahy, spojler nad zadným oknom, prepracovaná maska chladiča, LED diódy pre denné svietenie alebo 18-palcové zliatinové disky. Zmeny oproti sériovej verzii sa odohrali aj v interiéri, ktorý dostal upravený volant, budíky, pedále a radiacu páku. Chýbať nesmú ani športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Spoločnosť Nissmo prepracovala aj podvozok s novým nastavením riadenia.
Nissan Juke Nissmo sa v Európe začne predávať v budúcom roku, jeho výroba bude prebiehať v britskom Suderlande bok po boku klasických modelov Juke. Po istom čase sa bude predávať aj na americkom a japonskom trhu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?