Civilnejšia verzia Nissanu Juke-R od japonskej spoločnosti Nissmo sa predstavila v Le Mans.
Japonská spoločnosť Nissmo, ktorá je dvorným úpravcom sériových Nissanov, predstavila v Le Mans sériovú verziu Nissanu Juke Nissmo. Oproti klasickému Nissanu Juke sa odlišuje športovým bodykitom, ale aj preplňovaným benzínovým motorom 1,6 DIG-T s maximálnym výkonom 224 kW, čo je viac ako 300 konských síl.
Nissan Juke v úprave od spoločnosti Nissmo je akýmsi medzistupňom medzi produkčne najsilnejšou verziu od Nissanu s motorom 1,6 DIG-T (140 kW/190 k) a brutálnym Nissanom Juke-R s technikou zo športového Nissanu GT-R (motor 3,8 V6 biturbo, maximálny výkon 405 kW/550 k).
Exteriér Nissanu Juke Nissmo zdokonaľujú agresívnejšie tvarované nárazníky a bočné prahy, spojler nad zadným oknom, prepracovaná maska chladiča, LED diódy pre denné svietenie alebo 18-palcové zliatinové disky. Zmeny oproti sériovej verzii sa odohrali aj v interiéri, ktorý dostal upravený volant, budíky, pedále a radiacu páku. Chýbať nesmú ani športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Spoločnosť Nissmo prepracovala aj podvozok s novým nastavením riadenia.
Nissan Juke Nissmo sa v Európe začne predávať v budúcom roku, jeho výroba bude prebiehať v britskom Suderlande bok po boku klasických modelov Juke. Po istom čase sa bude predávať aj na americkom a japonskom trhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?