Čínska automobilka Brilliance pripravuje nový crossover s označením V6, ktorý sa podobá na taliansku Alfu Romeo Giulietta.
Čínska spoločnosť China Brilliance Auto pripravuje novinku v podobe crossoveru, ktorým sa bude 5-dverový vyvýšený hatchback Brilliance V6. Na novinke by nebolo nič do očí bijúce, keby sa nepodobala na taliansku Alfu Romeo Giulietta. Podobné krivky ako má talianska predloha nájdeme v bočnom profile s ukrytými zadnými kľučkami dverí a ostro skoseným presklením dverí.
Brilliance V6 je zatiaľ iba koncepčným modelom, ktorý vychádza zo sedanu H230. Ten sa verejnosti predstavil na minuloročnom domácom autosalóne v Pekingu. Brilliance V6 je tak odvodený od sedanu, oproti ktorému má skosenú zadnú časť karosérie v štýle Giulietty a o čosi zvýšený podvozok. Pre tento produkt čínskej automobilky je teda najvhodnejším označením „crossover“.
Čínsky Brilliance V6 sa na domácom trhu začne predávať od začiatku budúceho roka. Napriek označeniu pod jeho kapotou nebude pracovať vidlicový šesťvalec, o pohon automobilu sa zrejme postará jeden z koncernových motorov s objemom 1,3 a 1,5 litra. K dispozícii bude verzia s manuálnou, ale aj automatickou prevodovkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.