Nový Renault bude připravován ve spolupráci s automobilkou Nissan, bok po boku s nástupcem modelu Qashqai. Nový vůz by měl být vyšší a "svalnatější" verzí hatchbacku Megane.
Nový model bude využívat techniky značky Nissan, ale designově by měl být jednoznačně rozpoznatelný jako Renault. Přední část vozu je inspirována konceptem DeZir, respektive nedávno představeným konceptem značky Alpine. Klesající linie střechy by měla vozu zajistit sportovní vzhled, zatímco plastové lemy blatníků a předního a zadního nárazníku odkazují na offroadovou povahu vozu. Megan SUV bude v nabídce automobilky posazen nad nový kompaktní crossover, založený na základech modelu Nissan Juke.
Megane SUV bude mít podobnou délku jako Qashqai, tedy cca 4,5 metru. Vůz bude pouze pětimístný, sedmimístná verze, jako rivala pro Qashqai+2 v plánu není. Renault chce své SUV uvádět jako prémiové, a zajistit mu tak dostatečný odstup od "sesterské" Dacie Duster. Mezi standardní výbavu vozu bude patřit například klimatizace, asistent rozjezdu do kopce, nebo kompletní elektrická výbava.Vůz bude nabízen pouze s předním náhonem. Naftové motory jsou v nabídce dva, konkrétně 1,6 litru s výkonem 96 kW a spotřebou 4l/100 km a 2,0 s nejvyšším výkonem 112 kW. Mezi benzínovými motory najdeme přeplňovaný čtyřválec 1,2 litru s výkonem 83kW a 190 Nm. Průměrná spotřeba vozu s tímto motorem by měla být 5,6 litru. Motor bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo dvojspojkovou převodovkou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?