Nový Renault bude připravován ve spolupráci s automobilkou Nissan, bok po boku s nástupcem modelu Qashqai. Nový vůz by měl být vyšší a "svalnatější" verzí hatchbacku Megane.
Nový model bude využívat techniky značky Nissan, ale designově by měl být jednoznačně rozpoznatelný jako Renault. Přední část vozu je inspirována konceptem DeZir, respektive nedávno představeným konceptem značky Alpine. Klesající linie střechy by měla vozu zajistit sportovní vzhled, zatímco plastové lemy blatníků a předního a zadního nárazníku odkazují na offroadovou povahu vozu. Megan SUV bude v nabídce automobilky posazen nad nový kompaktní crossover, založený na základech modelu Nissan Juke.
Megane SUV bude mít podobnou délku jako Qashqai, tedy cca 4,5 metru. Vůz bude pouze pětimístný, sedmimístná verze, jako rivala pro Qashqai+2 v plánu není. Renault chce své SUV uvádět jako prémiové, a zajistit mu tak dostatečný odstup od "sesterské" Dacie Duster. Mezi standardní výbavu vozu bude patřit například klimatizace, asistent rozjezdu do kopce, nebo kompletní elektrická výbava.Vůz bude nabízen pouze s předním náhonem. Naftové motory jsou v nabídce dva, konkrétně 1,6 litru s výkonem 96 kW a spotřebou 4l/100 km a 2,0 s nejvyšším výkonem 112 kW. Mezi benzínovými motory najdeme přeplňovaný čtyřválec 1,2 litru s výkonem 83kW a 190 Nm. Průměrná spotřeba vozu s tímto motorem by měla být 5,6 litru. Motor bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo dvojspojkovou převodovkou.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.