Nový Renault bude připravován ve spolupráci s automobilkou Nissan, bok po boku s nástupcem modelu Qashqai. Nový vůz by měl být vyšší a "svalnatější" verzí hatchbacku Megane.
Nový model bude využívat techniky značky Nissan, ale designově by měl být jednoznačně rozpoznatelný jako Renault. Přední část vozu je inspirována konceptem DeZir, respektive nedávno představeným konceptem značky Alpine. Klesající linie střechy by měla vozu zajistit sportovní vzhled, zatímco plastové lemy blatníků a předního a zadního nárazníku odkazují na offroadovou povahu vozu. Megan SUV bude v nabídce automobilky posazen nad nový kompaktní crossover, založený na základech modelu Nissan Juke.
Megane SUV bude mít podobnou délku jako Qashqai, tedy cca 4,5 metru. Vůz bude pouze pětimístný, sedmimístná verze, jako rivala pro Qashqai+2 v plánu není. Renault chce své SUV uvádět jako prémiové, a zajistit mu tak dostatečný odstup od "sesterské" Dacie Duster. Mezi standardní výbavu vozu bude patřit například klimatizace, asistent rozjezdu do kopce, nebo kompletní elektrická výbava.Vůz bude nabízen pouze s předním náhonem. Naftové motory jsou v nabídce dva, konkrétně 1,6 litru s výkonem 96 kW a spotřebou 4l/100 km a 2,0 s nejvyšším výkonem 112 kW. Mezi benzínovými motory najdeme přeplňovaný čtyřválec 1,2 litru s výkonem 83kW a 190 Nm. Průměrná spotřeba vozu s tímto motorem by měla být 5,6 litru. Motor bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo dvojspojkovou převodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.